کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تغییر نام پایتخت قزاقستان

29 اسفند 1397 ساعت 14:22

کفیل مقام رئیس جمهوری قزاقستان در نخستین قدم برای جانشینی احتمالی به جای رئیس جمهور پیشین، پیشنهاد داده است که نام آستانه پایتخت کشورش به «نورسلطان» تغییر کند.


کفیل مقام رئیس جمهوری قزاقستان در نخستین قدم برای جانشینی احتمالی به جای رئیس جمهور پیشین، پیشنهاد داده است که نام آستانه پایتخت کشورش به «نورسلطان» تغییر کند.
به گزارش ایرنا، قاسم ژومارت توکایف امروز چهارشنبه در مراسم ادای سوگند به عنوان کفیل ریاست جمهوری این پیشنهاد را مطرح کرد و گفت که این کار به نوعی تشکر از خدمات نورسلطان نظربایف رئیس جمهور پیشین است.
کفیل رئیس جمهوری قزاقستان همچنین پیشنهاد داده است که نام خیابان های مرکزی شهرهای قزاقستان نیز به نام نورسلطان نظربایف تغییر کنند.
توکایف گفت: ما باید نام او را (نظربایف) را ابدی کنیم، ضروری می دانم که نام نورسلطان ابیشویچ نظربایف سیاستمدار کبیر معاصر و نخستین رئیس جمهوری قزاقستان ابدی شود.
توکایف همچنین پیشنهاد کرد تندیسی در پایتخت قزاقستان برای نظربایف ساخته شود و عنوان قهرمان ملی به رئیس جمهوری پیشین اعطا شود.
نور سلطان نظربایف 79 ساله رئیس جمهوری قزاقستان پس از حدود 30 سال در دست داشتن قدرت، روز سه شنبه در اظهاراتی تلویزیونی استعفای خود را از این سمت اعلام کرد.
وی در عین حال سمت‌ رئیس شورای امنیت ملی و رهبری حزب حاکم را همچنان در اختیار خواهد داشت.
دوران ریاست جمهوری نظربایف سال آینده در همین روزها پایان می یافت بنابراین انتظار می رود انتخابات ریاست جمهوری در این کشور سال آینده برگزار شود.
آستانه دومین شهر بزرگ قزاقستان که یک میلیون و 742 هزار نفر جمعیت دارد از سال 1997 به جای آلماتی به عنوان پایتخت تعیین شد.


کد مطلب: 104954

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/104954/تغییر-نام-پایتخت-قزاقستان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir