۰
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۷
به دلیل وجود تار مو؛

امارات زعفران ارسالی ایران را مرجوع کرد

نایب‌رئیس شورای ملی زعفران با اعلام این مطلب گفت: امارات متحده عربی طی چند ماه گذشته به بهانه وجود چند تار مو در پارت‌های ارسالی زعفران اقدام به مرجوع کردن زعفران‌های ارسال‌شده کرده است.
امارات زعفران ارسالی ایران را مرجوع کرد
به نقل از ایانا غلامرضا میری افزود: از یک سو امکان وجود تار مو به‌علت دست‌کشت بودن زعفران توسط زنان روستایی، فقط در زعفران پوشال که به‌صورت درهم تنیده صادر می‌شود، وجود دارد، چرا که امکان سورت آن نیست و در سایر انواع زعفران نظیر دسته، ممتاز و سرگل به‌علت سورت دقیق، امکان وجود تار مو وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اماراتی‌ها از محل صادرات زعفران سالانه میلیون‌ها دلار درآمد نصیب خود می‌کنند و مرجوع کردن زعفران‌های ایرانی به بهانه وجود تار مو بازی سیاسی بیش نیست.



دستگاه جداسازی کلاله زعفران نیازمند سرمایه‌گذاری است

فعال بخش خصوصی ادامه داد: در جلسه‌ای که با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رؤسای سازمان توسعه و تجارت برگزار شد، پیشنهاد ساخت دستگاه جداسازی کلاله زعفران داده شد.

میری تصریح کرد: ساخت این دستگاه علاوه بر آنکه قیمت زعفران را تا ۲۰۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم کاهش می‌دهد، امکان وجود پرز و موا خارجی را تقلیل خواهد داد.

وی یادآور شد: برای ساخت این دستگاه نیازمند اعتبارات مالی قابل توجهی است که انتظار می‌رود با همکاری وزارتخانه‌های متولی امکان ساخت آن برای بخش خصوصی فراهم شود.

میری در پایان با اشاره به قیمت زعفران تأکید کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم زعفران پوشال به قمیت دو میلیون و ۲۰۰ هزار تا دو میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و هر کیلوگرم زعفران سرگل به قیمت دو میلیون و ۳۵۰ هزار تا دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می‌رسد./

کد مطلب: 105
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *