۰
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۵

هشدار فراکسيون پارلماني کردهاي عراق درباره تشديد تنش ها با دولت مرکزي

فراکسیون کردها در پارلمان عراق روز شنبه درباره بحرانی شدن اوضاع در مناطق درگیر در شمال این کشور هشدار داد.

این فراکسیون در بیانیه ای اعلام کرد اقدام دولت مرکزی عراق به ارسال تجهیزات و ادوات نظامی به مناطق شمالی این کشور بدون هماهنگی قبلی با دولت منطقه کردستان عراق باعث تشدید تنش ها می شود.
بر اساس این بیانیه ، در زمانی که همه گروه ها و احزاب فعال در عراق موفقیت تلاش های صورت گرفته را برای دستیابی به راهکار توافقی برای حل بحران سیاسی موجود در این کشور انتظار می کشند اوضاع در مناطق مورد مناقشه بین دو استان نینوا و دهوک به خصوص در شهرک «زمار» بحرانی تر می شود و در صورتی که به زودی حل نشود پیامدهای ناگوار و فاجعه باری برای مردم عراق در پی خواهد داشت.
در این بیانیه آمده است یگان هایی از ارتش عراق روز جمعه به سوی مناطقی که از سال دو هزار و سه تحت سلطه نیروهای وابسته به منطقه کردستان عراق قرار دارد پیشروی کردند.
بر اساس این بیانیه ، این مناطق که ارتش عراق به سوی آن پیشروی کرده است از ابتدا امن بوده است و نیروهای وابسته به منطقه کردستان عراق همچنان برای تداوم حفظ امنیت در آن تلاش می کنند.
در این بیانیه آمده است پیشروی نیروهای عراقی به سوی این مناطق که بدون هماهنگی قبلی با دولت کردستان عراق صورت گرفته است به احتمال زیاد پیامدهای خطرناکی در صورت اقدام نسنجیده هر یک از دو طرف در پی خواهد داشت و اوضاع به دوران قبل از سال دو هزار و سه بازخواهد گشت چیزی که هیچ شهروند عراقی آن را آرزو نمی کند.
در این بیانیه اقدام فوری گروه های عراقی برای بررسی وضع موجود و جلوگیری از تشدید اوضاع بر اساس قانون اساسی این کشور خواسته شده است.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از بغداد ، دفتر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق استقرار نیروهای ارتش عراق در مناطق مورد مناقشه با منطقه کردستان را تکذیب کرد
کد مطلب: 1050
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *