۰
دوشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۳

شدت گرفتن بارش در شیراز

شدت گرفتن بارش باران و تگرگ در شیراز، باعث آبگرفتگی اکثر معابر اصلی و فرعی در این کلانشهر شد.
شدت گرفتن بارش باران و تگرگ در شیراز، باعث آبگرفتگی اکثر معابر اصلی و فرعی در این کلانشهر شد.
به گزارش ایسنا، بارندگی در شیراز از ساعت‌های اولیه صبح امروز دوشنبه 5 اسفند آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
براساس پیش بینی ها و اعلام مدیریت بحران استانداری فارس، بارشها تا چهارشنبه به شکل پراکنده در استان فارس ادامه خواهد داشت.
شدت گرفتن بارش رحمت الهی که به شکل باران و تگرگ حوالی ساعت 11 صبح امروز در شیراز حادث شد، آبگرفتگی شدید معابر در خیابان‌های اصلی و دیگر معابر فرعی را به دنبال داشت.
اخبار و گزارش‌ها از افزایش جریان روان آب در رودخانه خشک، محدوده‌های ورودی دروازه قرآن شیراز و اختلال در تردد حکایت دارد.
به گزارش ایسنا و با توجه به پیش بینی بارندگی، مدیرکل ورزش و جوانان فارس از اعلام وضعیت فوق العاده و باز شدن دربهای تمام سالنهای ورزشی در سطح استان فارس و خصوصا شیراز برای پذیرش میهمانان نوروزی خبر داده است.
حیدرعلی کامیاب به ایسنا گفت: به تمام مدیران ادارات ورزش و جوانان شهرستان برای وضعیت کنونی هشدار داده شده و دستورالعملی نیز ابلاغ شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز از تلاش برای اسکان حداکثری مسافران در اماکن در اختیار این اداره کل خبر داده بود.
به گزارش ایسنا، تا لحظه ارسال این خبر، هیچ یک از مسئولان شهرداری شیراز پاسخگوی تلفنها نبودند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس:
آماده باش دستگاه‌های خدمات‌رسان تا دو روز آینده
مدیرکل مدیریت بحران فارس با اشاره به آماده باش دستگاه‌های خدمات‌رسان استان به ویژه در محورهای مواصلاتی، از شهروندان و مسافران نوروزی خواست تا از انجام سفرهای غیر ضروری در محورهای فارس خودداری کنند.
رحیم آزادی در گفت‌وگو با ایسنا، به سامانه جدید بارشی که از بعدازظهر یکشنبه چهارم فروردین به شکل پراکنده وارد استان شده اشاره و خاطرنشان کرد: طبق آخرین گزارش سازمان هواشناسی بارش‌ها تا صبح چهارشنبه هفتم فروردین در اکثر نقاط فارس ادامه دارد.
وی با بیان اینکه ارتفاعات و بعضی از محورهای شهرستان سپیدان هم‌اینک شاهد بارش برف است، افزود: به دلیل بارش برف در جاده‌های کوهستانی و شدت بارش‌ها در برخی شهرستان‌ها امکان اختلال در عبور و مرور وسایل نقلیه وجود دارد، لذا ضروری است که مسافران نوروزی از تردد غیر ضرور خودداری و در صورت ضرورت انجام سفر، تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند.
آزادی همچینن به کشاورزان و باغداران توصیه کرد که برای کاهش خسارت‌های احتمالی تمهیدات لازم را اتخاذ و همچنین عشایر از چرای دام در مناطق مرتفع و اطراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.
وی با تصریح بر اینکه که خسارتی از بارندگی‌ها گزارش نشده است، گفت: طی اطلاعیه‌های متوالی، توصیه‌های لازم به فرمانداران ابلاغ شده و در 29 شهرستان فارس شورای مدیریت بحران به ریاست فرمانداران تشکیل شده است.
مدیرکل مدیریت بحران فارس ادامه داد: هم‌اینک تردد در محورهای مواصلاتی استان عادی و روان است اما در عین حال رانندگان تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند.
کد مطلب: 105110
برچسب ها: شیراز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *