۰
شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۷

بیماریهای عفونی گلستانیها را تهدید میکند

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اعلام کرد که خطر بیماری های عفونی، پوستی، اسهال، هپاتیت و مارگزیدگی سیل زدگان این استان را تهدید می کند بنابراین باید مراقب این موارد باشند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اعلام کرد که خطر بیماری های عفونی، پوستی، اسهال، هپاتیت و مارگزیدگی سیل زدگان این استان را تهدید می کند بنابراین باید مراقب این موارد باشند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرضا فاضل روز شنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس افزود: شیوع این بیماری ها با فروکش کردن سیل و گرم شدن هوا رخ می دهد که مردم باید با رعایت توصیه های بهداشتی، از ابتلا به آنها پیشگیری کنند.
وی اضافه کرد: گروه های مختلف پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان و دیگر تیم های پزشکی ارتش، سپاه و نظام پزشکی با حضور مستمر در مناطق سیل زده، نظارت لازم دارند و توصیه های پزشکی در خصوص پیشگیری از بیماری های عفونی به مردم مناطق سیلزده این استان ارایه می شود.
فاضل اظهار کرد: برای پیشگیری از بیماری های عفونی، پوستی و اسهال در مناطق سیل زده باید از آب بسته بندی و مواد غذایی سالم و بهداشتی استفاده شود.
وی ادامه داد: همه مراکز درمانی و بهداشتی استان گلستان نیز با ظرفیت کامل آماده پذیرش و ارایه خدمات به بیماران احتمالی هستند و به اندازه کافی دارو و ملزومات پزشکی در اختیار آنان گذاشته شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان همچنین با ابراز تاسف از حادثه واژگونی یک فروند قایق در جریان سیل گمیشان و جان باختن تعدادی از سرنشینان آن، گفت: متاسفانه در این مورد به جای مدیریت بحران، بحران ایجاد کردیم.
فاضل بیان کرد: تلاش همه دستگاه های اجرایی، خدمات رسان و مدیریت بحران از جمله مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، کاهش آلام مردم سیل زده است و در این حوزه باید با دقت بیشتر انجام وظیفه کرد.
وی همچنین از کوشش مسئولان ستاد مدیریت بحران گنبدکاووس برای مدیریت سیل در کمتر از 48 ساعت قدردانی کرد و با اذعان به کمبود برخی تجهیزات پزشکی در مراکز بیمارستانی این شهرستان که مرکز درمانی شرق گلستان نیز است، از پیگیری های لازم برای رفع این کمبودها در آینده ای نزدیک خبر داد.
فاضل اضافه کرد: به زودی یک دستگاه آمبولانس کمک دار و یک دستگاه الکتروشوک به گنبدکاووس داده می شود و یک دستگاه سی تی اسکن نیز برای بیمارستان شهید مطهری این شهر پس از ترخیص این دستگاه ها از گمرک، داده خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از تلاش همه ادارات و نهادها بویژه بخش خصوصی و خیرین در امداد رسانی به سیلزدگان قدردانی کرد و گفت: واقعه سیل، آزمون و تمرینی بزرگ برای مدیران این استان در مواجهه با بحران ها و مدیریت آن بود.
به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش های ستاد مدیریت بحران این شهرستان درمدیریت سیل 28 اسفند پارسال و اوایل سال جاری، گفت: پس از هشدار هواشناسی نسبت به بارش های شدید، ستاد مدیریت بجران گنبدکاووس با حضور استاندار گلستان تشکیل و تمهیدات لازم اندیشده شد.
عبدالقدیر کریمی افزود: علاوه بر مدیران، مشارکت خوب مردم گنبدکاووس و اصحاب رسانه سبب شد تا سیل در کمتر از 48 ساعت و در برخی نقاط نیز تا 72 ساعت کنترل و مدیریت شود.
وی اضافه کرد: پس از کنترل سیل، کار جمع آوری گل و لای در معابر توسط مدیریت شهری به نحو احسن طی چند روز انجام شد و اکنون شرایط عادی در شهرستان برقرار است اما در حوزه سلامت، گنبدکاووس به تجهیزات پزشکی بیشتری نیاز دارد که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان می بایست برای رفع آن مساعدت نمایند.
کریمی گفت: در جریان سیل گنبدکاووس یک چهارم جمعیت این شهرستان درگیر سیلاب شدند که حدود 50 هزار نفر آنان خدمات سلامت دریافت کردند.
به گزارش ایرنا، رییس شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت های حوزه بهداشت و سلامت به سیلزدگان ارائه کرد و گفت: درمجموع 13 روستا و چند نقطه شهری دچار آبگرفتگی و سیلاب شدند.
دکتر فرهاد بدیعی افزود: تیم های پزشکی گنبدکاووس به 57 هزار نفر از جمعیت شهری و 29 هزار نفر از جمعیت روستایی شهرستان که دچار سیلاب و آب گرفتگی منازل شده بودند، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه کرده است.
وی، ویزیت عمومی و تخصصی حدود 6 هزار نفر از سیلزگان و معدوم سازی روزانه 5 تا 10 تن مواد غذایی که در فروشگاه ها و یا مراکز عرضه دچار آبگرفتگی شده بودند، را از دیگر اقدامات شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس ذکر و تصریح کرد: هیچ موردی از بیماری های اسهال و استفراغ ناشی از سیل دراین شهرستان بروز نکرده و تیم های پزشکی و بهداشت محیط همچنان درحال انجام وظیفه هستند.
به گزارش ایرنا، دراین جلسه چهار تن از معاونین دانشگاه علوم پزشکی گلستان و رییس دامپزشکی گنبدکاووس نیز گزارشی از فعالیت های انجام شده ارائه کردند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
کد مطلب: 105308
برچسب ها: گلستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *