۰
يکشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۹

باز هم برق در ونزوئلا قطع شد

چهارمین قطعی گسترده برق در ونزوئلا که شاهد بحران سیاسی و اقتصادی است از دیروز آغاز شد و بسیاری از مناطق از جمله کاراکاس پایتخت این کشور را درگیر خاموشی کرد.
چهارمین قطعی گسترده برق در ونزوئلا که شاهد بحران سیاسی و اقتصادی است از دیروز آغاز شد و بسیاری از مناطق از جمله کاراکاس پایتخت این کشور را درگیر خاموشی کرد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، چهارمین قطعی گسترده برق در ونزوئلا که شاهد بحران سیاسی و اقتصادی است از دیروز آغاز شد و بسیاری از مناطق از جمله کاراکاس پایتخت این کشور را درگیر خاموشی کرد.
این در حالی است که «جورج رودریگز» وزیر ارتباطات ونزوئلا این قطعی را نتیجه خرابکاری اعلام کرده است.
نخستین قطعی برق در تاریخ 7 مارس صورت گرفت و دومین آن در 25 مارس 2 روز به طول انجامید. «نیکولاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرده که یک تک تیرانداز نیروگاه برق را هدف قرار داده و باعث آتش سوزی آن شده است.
بحران در ونزوئلا زمانی شروع شد که «خوآن گوایدو» رئیس مجلس ملی ونزوئلا 23 ژانویه سال جاری به دنبال تظاهرات ضددولتی در کاراکاس، خود را «رئیس‌جمهور موقت» این کشور اعلام کرد. 
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز پس از سخنان گوایدو اعلام کرد: رئیس مجلس ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت می ‌شناسم. 
آمریکا، کانادا، کلمبیا، برزیل، آرژانتین، شیلی، پرو و پاراگوئه «ریاست جمهوری موقت» گوایدو را به‌رسمیت شناخته‌اند. مکزیک، روسیه، چین، ایران،ترکیه، کوبا و بولیوی نیز از «دولت قانونی» نیکولاس مادورو حمایت کرده‌اند. 
گوایدو 23 فوریه برای آوردن «کمک‌های بشردوستانه» به ونزوئلا عازم کلمبیا شد. وی سپس به برزیل، پاراگوئه، آرژانتین و اکوادور سفر و با مقامات رسمی این کشورها دیدار کرد. 
وی در حالی اقدام به این سفر کرد که دولت ونزوئلا ممنوع الخروج اش کرده بود.
همچنین ایالات متحده آمریکا به بهانه ارسال کمک‌های بشردوستانه از مرز کلمبیا به ونزوئلا می کوشد در بحران این کشور مداخله کند و از سوی دیگر نیز ارتش را به حمایت از خوان گوایدو فرا می‌خواند.
 
 
کد مطلب: 105357
برچسب ها: ونزوئلا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *