۰
دوشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۲

تحلیل مطهری از «برخورد ما با موضوع سیل»

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد که به طور کلی مصائب، بسته به برخورد درست ما با آن‌ها می‌تواند سازنده باشد.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد که به طور کلی مصائب، بسته به برخورد درست ما با آن‌ها می‌تواند سازنده باشد.
به گزارش ایسنا، علی مطهری در یادداشتی با عنوان «برخورد ما با موضوع سیل» در آخرین پست اینستاگرامی خود نوشت:
روز شنبه نهم اردیبهشت در جلسه ستاد مدیریت بحران کشور به عنوان نماینده قوه مقننه در این ستاد شرکت کردم. از گلستان و خوزستان و غیر این‌ها گزارش دادند. دریافتم که مسئولان دولتی و نیروهای مسلح زحمات طاقت‌فرسایی متحمل شده‌اند. مخصوصا وزیر کشور که در قانون به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران معرفی شده است تلاش چشمگیری داشته و بر وقایع مسلط بود. از همه آنها تشکر می‌کنم.
نقصی که در کار بود این بود که در مواردی مدیریت چندگانه حاکم بوده و حتی گاهی مردمی که می‌خواستند کمک کنند کارهایی کرده‌اند که اصولی نبوده و ایجاد مشکل کرده است. در آن جلسه گفتم حتی ممکن است سوء تفاهمی در کار باشد و نیروهای مسلح فکر کنند که چون ما تحت فرمان مقام رهبری هستیم پس لازم نیست تحت مدیریت ستاد باشیم، در نتیجه مستقل عمل کنند. البته نماینده آنها گفت ما چنین تصوری نداریم.
نکته دیگر این بود که برخی تصمیمات غلط در گذشته، در تلفات سیل تأثیر داشته مانند این که در دهه هشتاد مسیر رودخانه را در شیراز تبدیل به خیابان کردند. به نظر من باید آن پیمانکار و ناظر و مسئول مربوط پیدا و مؤاخذه شوند تا دیگران برای طرح‌های جاری و آینده عبرت بگیرند.
البته سیل در همه کشورها حتی کشورهای پیشرفته تلفات دارد، فقط باید تلاش کنیم تلفات به حداقل برسد و تلاش مسئولان و مردم ما به نظر من قابل قبول بوده است. از طرفی نوع برخوردها با این بلایای طبیعی از نظر ایستادگی و صبر و مقاومت و ناشکری نکردن می‌تواند از نظر معنوی موجب ترقی و تکامل افراد خصوصا داغ‌دیدگان و برای برای جامعه ما باشد؛ زیرا به طور کلی مصائب، بسته به برخورد درست ما با آن‌ها می‌تواند سازنده باشد.
کد مطلب: 105393
برچسب ها: مطهری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *