۰
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۸

درخواست‌ زیاده‌خواهانه اعضای گروه هفت

نشست گروه هفت که در روزهای 5 و 6 ماه آوریل برگزار شد با انتشار بیانیه‌ای رسمی همراه بود، بخشی از محورهای گفت‌وگو در این نشست به مواضع این کشورها درباره ایران اختصاص داشت.
نشست گروه هفت که در روزهای 5 و 6 ماه آوریل برگزار شد با انتشار بیانیه‌ای رسمی همراه بود، بخشی از محورهای گفت‌وگو در این نشست به مواضع این کشورها درباره ایران اختصاص داشت.
به گزارش ايسنا، نشست گروه هفت با حضور وزای خارجه کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، کانادا و مقام دوم وزارت امور خارجه آمریکا (جان سولیوان) و همچنین فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شهر دینارد واقع در سنت مالو فرانسه برگزار شد که با انتشار بیانیه‌ای رسمی که وزیر خارجه فرانسه آن را در صفحه توییترش منتشر کرده همراه بود. در بخشی از این بیانیه به مواضع این کشورها درباره فعالیت‌های ایران از جمله برنامه موشکی آن اشاره شده است.
در متن این بیانیه نسبت به آن چه نقش بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه، از جمله حمایت از سازمان‌های تروریستی و شبه‌نظامیان مسلح خوانده شده، ابراز نگرانی شده و از ایران خواسته شده که در زمینه کاهش تنش‌ها در یمن، متوقف کردن آن‌چه حمایت‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی از برخی عاملان غیردولتی به خصوص درکشورهایی مانند لبنان و سوریه خوانده شده، پایبندی به قطعنامه‌های مربوطه در شورای امنیت سازمان و جلوگیری از اشاعه مستقیم و غیرمستقیم در زمینه فعالیت‌های بالستیک، پهپادها و توان موشکی خود به صورت فعال‌تری همکاری کند.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ما از ایران درخواست داریم تا از هرگونه اقدامی که موجب ایجاد خطر برای امنیت منطقه می‌شود خودداری کرده و در زمینه تلاش برای دستیابی به حل و فصل سیاسی صلح‌آمیز همکاری کند و همچنین از این کشور می‌خواهیم تا به آن دسته از معاهده‌های بین‌المللی که عضو آن است پایبند باشد و حقوق بشر و آزادی‌های اساسی را رعایت کند.
 
کد مطلب: 105552
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *