۰
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۴

پیام مردم الیگودرز به نمایندگان مجلس

نماینده مردم الیگودرز در مجلس گفت: سیل در بسیاری از شهرستان‌های استان لرستان موجب نابودی زندگی مردم و جان باختن تعدادی از همشهری‌هایمان شد.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس گفت: سیل در بسیاری از شهرستان‌های استان لرستان موجب نابودی زندگی مردم و جان باختن تعدادی از همشهری‌هایمان شد.
به گزارش ایسنا، محمد خدابخشی در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه سیل در لرستان و الیگودرز راه دسترسی به ۲۵ روستا را مسدود کرد و به بسیاری از منازل مسکونی مردم خسارتهای مالی زیادی وارد کرد و تعداد زیادی خانه فروریخت.
وی الیگودرز را قطب پرورش ماهیان سردابی کشور دانست و افزود: متأسفانه مزارع پرورش ماهی این شهرستان در سیلاب و آب گرفتگی‌های اخیر آسیب جدی دید و سه هزار تن ماهی پرورشی نابود شد. زیرساخت‌های آب، برق، گاز و تلفن نیز در لرستان خسارت جدی دید.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خطاب به دولتمردان گفت: امیدوارم برای حل مشکلات مناطق سیل‌زده استان اهتمام ویژه و اساسی داشته باشید تا بحران را پشت سر گذاریم، مردم از دولت می‌خواهند خسارت‌های وارد شده جبران شود. متاسفانه راه‌های مواصلاتی الیگودرز قبل از سیل هم مشکلاتی داشت. درخواست مردم این است علاوه بر حل مشکلات ناشی از وقوع سیل، چاره‌ای برای حل مشکلات استان در زمینه راه‌های مواصلاتی اندیشیده شود.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس با اشاره به درخواست مردم حوزه انتخابیه‌اش از نمایندگان مجلس، گفت:  مردم حوزه انتخابیه‌ام گفتند پیامی به همکارانم در مجلس بدهم مبنی بر اینکه ما مردم می‌دانیم نمایندگان درد آنان را می‌دانند اما حرف‌مان این است که شما را به مجلس نفرستادیم که برای دردها و مشکلات ما اشک بریزید بلکه شما را انتخاب کردیم تا برای مشکلات، چاره اندیشی کنید.
خدابخشی خواستار استفاده از فرصت تحریم شد و گفت: اگر دشمن تا این حد جری شده که کشورمان را گرفتار تحریم‌های متعدد کرده است باید این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و بدانیم پاشنه‌ آشیل کشور، تبعیض و عدم شفافیت است و متاسفانه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی بسیاری فرار مالیاتی دارند اما در صورت اراده و عزم مسؤولان می‌توان در مدت شش ماه این مشکل را از طریق راه‌اندازی یک سامانه‌ اطلاعاتی جامع حل کرد علاوه بر آن باید در معافیت‌های مالیاتی هم بازنگری شود و درآمد حاصله را صرف بهبود زندگی فقرا کرد.
وی خواستار برخورد جدی با فساد و فرار مالیاتی شد و افزود: برای فقرا پشت تریبون‌ها دل می‌سوزانیم اما نیمی از ارز کشور به حلقوم رانت‌خواران ریخته می‌شود. باید در عمل نشان دهیم درد مردم مستضعف را می‌فهمیم و دنبال راهکارهایی برای حل آنها هستیم.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، اتمام پروژه‌های نیمه کاره عمرانی را اقدامی عملی جهت تحقق شعار سال دانست و افزود: لازم است همه مسؤولان برای رونق تولید تلاش ویژه ای داشته باشند و همه قوا در این زمینه هماهنگی بیشتری پیدا کنند. باید منابع کشور به نحو بهینه مورد استفاده قرار گیرد. یکی از الزامات تحقق شعار سال اتمام پروژه‌های نیمه کاره است.
کد مطلب: 105561
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *