۰
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۰
لاریجانی گفت:

حمایت از تولید کلید کنترل تورم

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تحریم‌ها تاکید کرد: فرمایشات رهبری روشنگری دقیقی بود و درست است که تحریم‌ها مشکلاتی پدید آوردند، اما برخی بی‌تدبیری‌ها مشکلات را افزایش داده و آنچه مهم است علاج کار در این بخش است و نمی‌توان انتظار داشت بدون عزم ملی و اراده عمومی در ساماندهی وضع اقتصادی و بهبود شرایط ملی کشور، تغییری در اراده دشمنان اسلامی ایجاد شود.
 رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در امر نظارت خود به دنبال مچ‌گیری نیست، گفت:‌ دولت اگر اشکالی در قانون می‌بیند، با ارائه لایحه پیشنهاد خود را به مجلس بدهد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز (یکشنبه) در نطق پیش از ‌دستور خود در صحن علنی مجلس با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب، به استان خراسان شمالی، اظهار داشت: سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی علاوه بر خیر و برکت برای مردم این خطه در شرایط حساس فعلی حاوی تحلیل جامع از وضعیت و ارائه راه روشن برای ملت سرافراز ایران و قوای سه‌گانه و نخبگان کشور است.

وی افزود: نکته مهمی که رهبر معظم انقلاب بارها به آن تاکید داشتند، توجه به ابعاد پیشرفت اسلامی و داشتن برنامه متناسب با شرایط و ارزیابی، رصد دقیق و منطقی و بدور از شعارزدگی از اوضاع کشور است.

* مرکز پژوهشها اتاق بررسی وضعیت اقتصادی را فعال کند

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه امروز خوشبختانه سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی و قانون برنامه تنظیم شده است، گفت: با وجود این قوانین، نقصی در مسیری که باید طی شود، وجود ندارد، اما با توجه به شرایط نیازمند تحلیل و ارزیابی دقیق موقعیت هستیم تا متناسب با وضعیت تصمیم‌گیری‌های درست انجام شود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه کمیسیون‌های تخصصی و مرکز پژوهش‌های مجلس باید با رصد و ارزیابی شرایط تصمیم‌گیری کنند و تغییر قوانین بخصوص تغییرات ضروری در قوانین برنامه را متناسب با وضعیت در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: در مورد اوضاع اقتصادی لازم است مرکز پژوهش‌ها در این زمینه اتاق بررسی وضعیت را فعال کنند و کمیسیون‌ها و نمایندگان را نیز در جریان این بررسی‌ها قرار دهد.

* بدون عزم ملی ما تغییری در اراده دشمن در زمینه تحریم ایجاد نمی‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تحریم‌ها تاکید کرد: فرمایشات رهبری روشنگری دقیقی بود و درست است که تحریم‌ها مشکلاتی پدید آوردند، اما برخی بی‌تدبیری‌ها مشکلات را افزایش داده و آنچه مهم است علاج کار در این بخش است و نمی‌توان انتظار داشت بدون عزم ملی و اراده عمومی در ساماندهی وضع اقتصادی و بهبود شرایط ملی کشور، تغییری در اراده دشمنان اسلامی ایجاد شود.

لاریجانی همچنین ادامه داد: تاکید مجدد مقام معظم رهبری و مراجع تقلید در حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی وظیفه سنگینی را بر دوش دولت و سایر قوا می‌گذارد و از بین رفتن گرانی و ایجاد اشتغال که دو مبحث بسیار مهم کشور هستند در گروه ساماندهی درست در این زمینه است.

وی با بیان اینکه باید با حمایت از صنعت و بخش کشاورزی با توجه به آسیب‌های وارد شده به آنها اقدامات همه جانبه انجام شود، خاطرنشان کرد:‌ کنترل قیمت ارز، نقدینگی، ارائه تسهیلات بانکی و حذف مقررات زاید و حمایت در زمینه تامین مواد اولیه و تجهیزات از ضروریات است و در این بخش دولت هرگونه کمکی از مجلس بخواهد، طی لوایحی ارائه کند تا با سرعت مورد بررسی مجلس قرار گیرد.

کلید کنترل تورم، حمایت از تولید است

لاریجانی با تاکید بر اینکه کمیسیون‌های تخصصی مجلس با برگزاری جلسات کارشناسی با حضور نمایندگان دولت و بانک‌ها و بخش‌های تولیدی به حمایت از تولید بپردازند، گفت: کلید کنترل تورم و ایجاد اشتغال در حمایت از تولید ملی است.

وی همچنین به سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با مسئولیت‌شناسی قوا و نیانداختن مشکلات به گردن همدیگر، اظهار داشت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنایی برای قوای سه‌گانه است و سابقه امر نشان می‌دهد که بسیاری از اختلافات ریشه در عدم اجرای درست قانون دارد و اگر همگان بر صراط حرکت کنند، فضای همکاری و همدلی در کشور حاکم می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه از دولت انتظار داریم که به این تدبیر رهبری توجه تام کند، گفت: دولت اگر اشکالی در قانون می‌بیند، از طریق ارائه لایحه پیشنهاد خود را به مجلس بدهد و طبعا مجلس نیز بنای مچ‌گیری در نظارت خویش ندارد و نظارت خود را تنها برای بهبود شرایط مردم دنبال می‌کند.



رهبری درس اخلاق در مدرسه سیاسی به ما دادند

علی لاریجانی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد کنترل جمعیت اشاره کرد و اظهار داشت: این فرمایشات جدای از القای این معنا که در این بحث باید دولت و مجلس توجه جدی کنند یک درس اخلاقی در مدرسه سیاسی کشور بود که با قبول اشتباهات، عذر خود را به درگاه پروردگار و مردم عرضه داشتند.

وی با بیان اینکه اهمیت آموزش این روش سیاسی در بین مسئولان کشور کمتر از خود موضوع کنترل جمعیت نیست، گفت: اگر همه قوای سه‌گانه و مسئولان این گونه محاسبه اعمال خویش را در محضر مردم داشته باشند هم مردم حمایت بیشتر می‌کنند و هم راه‌های بهتر برای اداره کشور کشف می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما نمایندگان مجلس باید بپذیریم در نظارت بر اجرای قوانین و جلوگیری از تخلفات نقص داشته‌ایم. گرچه مستمرا برخی از موارد تذکر داده شده اما در این زمینه باید نظارت‌ها باید به نحوی انجام می‌گرفت که به این وضعیت اقتصادی دچار نمی‌شدیم.

لاریجانی با تاکید بر اینکه با صرف اعلام نظر مسئولیت انجام نمی‌پذیرد، تصریح کرد: برای جبران برخی کم کاری‌های باید گزارش کمیسیون‌ها در این شرایط حساس به خصوص در شرایط اقتصادی همه مسئولان را به پاسخگویی واداشت و ارزیابی کار آنان را در مجلس مد نظر قرار داد تا توجه کارگزاران کشور بیشتر و دقیق‌تر و با متخلفان نیز از طریق ابزارهای قانونی برخورد شود.

* فضای جدال و تهمت باعث کدورت‌ها شده است

نماینده مردم قم درس دیگر رهبری در حوزه اخلاق را گسترش فرهنگ بردباری دانست و گفت: قاعدتا همه قبول دارند که فضای جدال و تهمت و افتراء در ادبیات سیاسی جامعه ما متاسفانه رواج پیدا کرده و باعث کدورت‌ها و کاهش ظرفیت‌های کار شده است.

وی ادامه داد: دموکراسی غربی و برخی گروهک‌های داخلی با اخلاقی اسلامی هیچ سازگاری ندارند و اختلاف نظر و دسته‌بندی بر مبنای آن برای روشن شدن مواضع فکری در قالب احزاب و گروه‌ها نوعی شفافیت است که می‌تواند مفید باشد اما بین متفاوت بودن و دشمنی و تخریب فاصله بسیاری وجود دارد و کلید شناخت این فاصله بردباری و شکیبایی است .

وی افزود: درس دیگر رهبر معظم انقلاب در اخلاق سیاسی جلوگیری از فرهنگ تمجید و مبالغه گویی بود که بسیار حکیمانه و خیر خواهانه بیان کردند و این تفاوت ولایت در مکتب تفکر اسلامی را با سلطه سیاسی سایر مکاتب نشان می‌دهد.

لاریجانی اضافه کرد: در مکتب‌های سیاسی غربی و شرقی با پول و امکانات، شرایط تمجید گویی را فراهم می‌کنند اما در مدرسه ولایی فرهنگ پرهیز از این امر توصیه می‌شود و باید در همه این سطوح این امر توجه شود.

وی با اشاره به سی‌دی «به سوی ظهور» محتوای این فیلم را پر اغراق دانست و تصریح کرد: این فیلم تذکر مراجع و رهبر معظم انقلاب را به دنبال داشت و نمونه این اغراق ‌ها در نوشته‌ها و اظهار نظرها کم نیست اما انذار رهبر معظم انقلاب در این زمینه باید به فرهنگ مسلط سیاسی و دینی تبدیل شود.

* رنگ پریدگی اقتدار کاذب آمریکا با استقلال اقتصادی محقق می‌شود

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه مخفی شدن دشمن پشت تحریم‌ها به دلیل توان هسته‌ای کشور یک اقدامی فریبکارانه است، گفت که نباید در دام دشمنان افتاد و هر گونه علامت ضعف در این زمینه چه در ادبیات سیاسی و چه رفتار اقتصادی عزم آنان را در دشمنی با ما افزایش می‌دهد.

لاریجانی بصیرت، تحلیل روشن ،متحد بودن و عدم غفلت از شگرد آنان و تبعیت از مقام معظم رهبری را رمز بر ملا کردن مکر دشمنان دانست و تاکید کرد: توجه به شرایط و بهبود شرایط اقتصادی کشور راه مقابله با دشمن است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ایران از وزارت خوب سیاسی در منطقه برخوردار است، گفت: شگرد دشمن ایجاد اخلال در اقتصاد ما است و به این نکته باید توجه داشت که امروز بازدارندگی در رفتار ماجراجویانه آمریکا در حوزه سیاست خارجی آغاز نمی‌شود و نرم اندیشی با روحیه استکبار کاری از پیش نخواهد رفت، بلکه با تقویت اقتصاد و اشتغال بازدارندگی صورت می‌گیرد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه رنگ پریدگی اقتدار کاذب آمریکا را با استقلال اقتصادی می‌توان محقق کرد، گفت: مجلس شورای اسلامی از هدایت‌های به موقع و ارزشمند و همه جانبه رهبر معظم انقلاب سپاسگزاری و این مجموعه را راهگشا تلقی می‌کند.

برچسب ها: لاریجانی ، مجلس ، تحریم ، رهبری ، دولت
کد مطلب: 10558
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *