۰
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۱

اقدام عجیب سایپا درگرفتن پول زور از مردم

شرکت خودروسازی سایپا در اقدامی عجیب از خریداران محصولات خود در طرح فروش فوری درخواست مبلغ ۴۴۰ هزار تومان بابت هزینه مابه‌التفاوت بیمه شخص ثالث در سال ۹۸ کرده است!
شرکت خودروسازی سایپا در اقدامی عجیب از خریداران محصولات خود در طرح فروش فوری درخواست مبلغ ۴۴۰ هزار تومان بابت هزینه مابه‌التفاوت بیمه شخص ثالث در سال ۹۸ کرده است!
مخاطبان جماران با ارسال‌های پیام‌های متعدد معتقدند مشخص نیست سایپا هزینه بیمه شخص ثالث را به چه قیمتی محاسبه کرده که ۱۵ درصد افزایش آن می‌شود ۴۴۰ هزار تومان!
به گزارش جماران، نرخ مصوب بیمه شخص ثالث در سال ۹۷ برای خودروهای چهار سیلندر بین ۸۶۰ هزار تومان تا ۱ میلیون و صد و شصت هزار تومان متغیر است که به هیچ وجه ۱۵ درصد از آن چنین رقمی (۴۴۰ هزار تومان) نمی‌شود! این مبلغ که در دعوتنامه‌های ارسالی سایپا قید شده را نمایندگی‌های شرکت به اطلاع خریداران می‌دهند.
سایپا که کلیه مبلغ خودرو به اضافه هزینه بیمه شخص ثالث را در اسفندماه ۹۷ از مشتریان گرفته است، اکنون مدعی شده چون خودروها را در سال ۹۸ تحویل می‌دهد، مشتریان باید بر اساس نرخ سال ۹۸ هزینه بیمه شخص ثالث را پرداخت کنند که مبتنی بر افزایش ۱۵ درصدی است.
سایپا این اقدام را در حالی انجام می‌دهد که این افزایش قیمت به هیچ عنوان در قراردادهای فروش متقاضیان و یا شرایط و اطلاعیه‌های فروش این شرکت در طرح فروش محصولات فوری، قید نشده و اصلاً مشتریان در جریان آن نبوده‌اند!
چندین هزار نفر از طی یک ماه محصولات سایپا را در طرح فروش فوری خریداری کردند که اگر این مبلغ ضرب در تعداد این متقاضیان شود، پول هنگفت نامشخصی را برای مدیران این شرکت ایجاد می‌کند.
خبرنگار جی پلاس دلیل این اتفاق را از نمایندگی‌های فروش شرکت سایپا جویا شد که آنها نسبت به علت اختصاص این مبلغ تنها برای ۱۵ درصد افزایش حق بیمه، ابراز بی اطلاعی کرده و می‌گفتند شرکت سایپا کل مبلغ خودرو را در دعوتنامه‌ها درج کرده و آن عدد ۴۴۰ هزار تومان بیشتر از مبالغ پرداختی مشتریان است و در آخرین بخشنامه‌اش برای نمایندگی‌های فروش اعلام کرده که این اضافه مبلغ مربوط به ۱۵ درصد افزایش نرخ حق بیمه شخص ثالث در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ است!
در ادامه پی گیری ها با مرکز امور مشتریان سایپا نیز تماس گرفته شد که متأسفانه اپراتورهای این مرکز از اصل موضوع هم ابراز بی اطلاعی می‌کردند و در پاسخ به هر سوالی مبنی بر علت تخصیص چنین عددی (۴۴۰ هزار تومان) برای افزایش ۱۵ درصدی قیمت بیمه و این که سایپا چه نرخی را برای حق بیمه شخص ثالث محاسبه کرده که ۱۵ درصد آن می‌شود ۴۴۰ هزار تومان، هیچ پاسخی نداشتند و تنها می‌گفتند شرکت اعلام کرده است!
کد مطلب: 105805
برچسب ها: سایپا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *