۰
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۳

۲۰۱۳ سال خروج از افغانستان

با افزایش فشار به منظور پایان دادن به حضور انگلیس در افغانستان، وزیر دفاع انگلیس امروز (یکشنبه) اعلام کرد، این کشور تصمیم دارد سال آینده میلادی هزاران تن از سربازان خود را از افغانستان خارج کند.
 به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که قرار است تا پایان سال جاری میلادی حدود ۵۰۰ سرباز انگلیسی از افغانستان خارج شده و پس از آن حدود ۹ هزار سرباز دیگر این کشور در افغانستان باقی بمانند.

فیلیپ هاموند، وزیر دفاع انگلیس در گفت‌وگو با رادیو ۴ بی.بی.سی اظهار داشت که انتظار دارد هزاران تن از سربازان باقیمانده، در سال ۲۰۱۳ به خانه بازگردند اما این میزان برابر با اکثریت آنها نخواهد بود.

این اظهارات نشان می‌دهد که ممکن است حداکثر در سال ۲۰۱۳ حدود ۴۵۰۰ سرباز انگلیسی از افغانستان خارج شوند. پس از آن قرار است همه سربازان انگلیسی تا پایان سال ۲۰۱۴ به کشورشان بازگردند.

فیلیپ هاموند در پاسخ به سوالی درباره خروج سربازان طی سال آینده میلادی به شبکه خبری بی‌.بی‌.سی گفت: من انتظار دارم این میزان چشمگیر باشد که به معنی خروج هزاران سرباز و نه صدها سرباز خواهد بود اما انتظار ندارم که این تعداد برابر با اکثریت سربازان حاضر در افغانستان باشد.

از زمان آغاز جنگ عراق در سال ۲۰۰۱ دست‌کم ۴۲۴ سرباز انگلیسی در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

انگلیس همچون دیگر کشورهای عضو ناتو بودجه دفاعی خود را کاهش داده و در پاسخ به مشکلات مالی اقدام به کوچک کردن ارتش خود کرده است.

از سوی دیگر به گزارش شبکه خبری بی‌.بی.سی، وزارت دفاع انگلیس اظهار داشت که در خصوص ادعاهای مربوط به پرداخت پول از سوی مقامات بازنشسته ارتش به کارمندان دولت و نمایندگان پارلمان به نمایندگی از شرکت‌های تسلیحات‌سازی تحقیقات انجام خواهد داد.

نشریه ساندی تایمز انگلیس پیشتر در گزارشی اعلام کرد که به طور محرمانه از پیشنهادهای آنها فیلم برداری کرده و این اقدامات ژنرال‌های سابق ارتش انگلیس ناقض قوانین دولت انگلیس هستند. به گفته این نشریه همه مقامات درگیر در این پرونده ارتکاب خطا از سوی خود را رد کردند.

وزیر دفاع انگلیس در پاسخ به این ادعاها اظهار داشت: افسران سابق ارتش هیچ تاثیری بر چگونگی صرف هزینه‌ها از سوی وزارت دفاع ندارند.

وی تاکید کرد: هیچ راهی وجود ندارد که افسران بازنشسته بر چگونگی تهیه تجهیزات نظامی تاثیر گذار باشد.
کد مطلب: 10586
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *