۰
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۹

وقتی کی روش از "توپ جمع‌کن‌ها" کمک گرفت

تیم ملی فوتبال ایران در اولین روزهای شهریور 95 توانست نخستین پیروزی خود در انتخابی جام جهانی 2018 با غلبه بر قطر بدست آورد تا گام بلندی برای صعود به روسیه برداشته شود.
تیم ملی فوتبال ایران در اولین روزهای شهریور 95 توانست نخستین پیروزی خود در انتخابی جام جهانی 2018 با غلبه بر قطر بدست آورد تا گام بلندی برای صعود به روسیه برداشته شود.
به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ این پیروزی در حالی در ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادی رقم خورد که هدایت تیم ایران را کارلوس کی روش بر عهده داشت؛ او بعد از حواشی گوناگون از جمله تغییر البسه تیم ملی از جیووا به آدیداس، برای بازی با قطر آماده شده بود.
کی‌روش باید تیمش را برای دیدار با تیمی آماده کرد که طی سال‌های گذشته گام‌های خود برای تبدیل شده به بهترین تیم آسیا را برداشته بود و در همان روزها تیم ملی ایران به سختی مقابل این تیم به پیروزی می‌رسید ولی کی روش تمام عزمش برای پیروزی ایران مقابل قطر جزم کرده بود.
با توجه به همین موضوع، مرد پرتغالی در کنار تمرینات ویژه که در نبود خبرنگاران برگزار شده بود، طرح و برنامه جدیدی برای شکست دادن قطر در نظر گرفت! کی روش در روز بازی، برنامه خود را با دستیاران و مدیران تیم در میان گذاشت که موجب تعجب همه شده بود.
** استفاده از توپ جمع‌کن‌ها
به درخواست کی روش، توپ جمع کن های بازی ایران و قطر در پژوهشگاه نفت، محل تمرین تیم ملی گرد هم آمدند تا آقای سرمربی طرحش را با آن‌ها در میان بگذارد و به هماهنگی لازم برسد.
کی‌روش ابتدا مدل دادن توپ توسط توپ جمع کن‌ها در موقعیت های مختلف را برای بازیکنان تشریح کرد. به طور مثال وقتی ایران نیاز به گل دارد و در موقعیت حمله است، توپ جمع کن باید توپ را بلند و به سمت سینه بازیکنان ایران پرتاب کنند تا به سرعت بازی شروع شود و بالعکس اگر قطر صاحب ضد حمله شده، توپ باید آرام و در حالی که در زمین قلت می‌خورد، به دست بازیکن قطر برسد.
یا در موقعیت دیگری و در حالی که ایران از حریفش پیش افتاده، توپ جمع‌کن‌ها برای جلوگیری از حملات قطر باید دو توپ را به داخل زمین بیاندازند تا بازی با وقفه دنبال شود.
کی روش به مدت 45 دقیقه انواع و اقسام مدل‌های شروع مجدد بازی را در موقعیت‌های گوناگون برای توپ جمع‌کن‌ها تشریح کرد و آن‌ها به دقت متوجه خواسته‌های کی‌روش شدند.
این تمرین توسط شخص کی‌روش و با حرارت بسیار زیادی برگزار شد که تعجب افشین پیروانی و مربیان ایرانی را به دنبال داشت اما این برنامه‌ها نتیجه داد!
چرا که در جریان بازی با قطر به کمک همین برنامه ها تیم ملی در دقایق پایانی توانست با دو گل جهانبخش و انصاری فرد به پیروزی دست یابد و در ادامه با جمع کردن این امتیازات، راهی جام جهانی 2018 روسیه شود.
کد مطلب: 105915
برچسب ها: کارلوس کی روش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *