۰
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۲

جنگل های ارس طعمه حريق

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قزوین از وقوع یک فقره آتش سوزی در قسمتی از جنگل های ارس در روچ سفلی از توابع رودبار الموت خبر داد.
یدالله بغدادی در این باره گفت: یک فقره آتش سوزی در قسمتی از جنگل های ارس و مراتع پلاک شش اصلی بخش ۱۸ موسوم به روچ سفلی از توابع رودبار الموت در شهرستان خبر داد و گفت: در این آتش سوزیها مقداری از مراتع و جنگل های ارس طعمه آتش شده است.

وی اظهارداشت: پس از وقوع آتش سوزی ماموران یگان حفاظت به منطقه اعزام و با هماهنگی و همکاری بخشدار الموت شرقی و به کمک نیروهای مردمی و هلال احمرالموت شرقی بعد از ۲۳ ساعت موفق به اطفاء حریق شدند.

بغدادی تصریح کرد: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم از طریق صدا و سیما و سایر رسانه های جمعی در زمینه حفاظت از عرصه های طبیعی و راهکارهای مقابله با وقوع این آتش سوزیها نقش بسزایی در پیشگیری از بروز این مخاطرات و کاهش آسیبها و زیان ها دارد.

وی بی ‌مبالاتی و سهل‌انگاری را علت اصلی بروز آتش‌سوزی‌های اخیر در مراتع استان عنوان کرد و افزود: گرمای شدید هوا در مردادماه سال جاری و کم شدن رطوبت درعرصه‌های طبیعی به دلیل عدم بارندگی موجب شده که عرصه‌های مرتعی به بغدادی در پایان از تمامی افراد حاضر درعرصه‌های منابع طبیعی خواست تا با احساس مسئولیت بیشتر، اصول ایمنی درمنطقه را رعایت کنند.
کد مطلب: 10595
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *