۰
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۲

طغیان ‌رودخانه های سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه تأکیدات مقامات کشوری و همچنین در راستای عمل به وظایف ذاتی؛ تیم مدیریت بحران استان در تمام نقاط مشغول به کار بوده و با تمام توان آماده خدمات رسانی به مردم است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه تأکیدات مقامات کشوری و همچنین در راستای عمل به وظایف ذاتی؛ تیم مدیریت بحران استان در تمام نقاط مشغول به کار بوده و با تمام توان آماده خدمات رسانی به مردم است.
‌به گزارش ایسنا- احمدعلی موهبتی با حضور در ستاد مرکزی مدیریت بحران استان افزود: از ۴۸ ساعت گذشته تاکنون تعداد ۴۵ رودخانه استان طغیان داشته و ۱۲ محور مواصلاتی بین شهری نیز مسدود شده و تعدادی از روستاها نیز در معرض تخلیه قرار گرفته است که از این میان سه روستا در شهرستان مهرستان با جمعیتی بالغ بر ۹۵ خانوار و سه روستا در قصرقند با جمعیت بالغ بر ۳۱۶ خانوار تخلیه گردیده و علاوه بر تخریب تعدادی از منازل مسکونی مردم قصرقند در اطراف رودخانه کاجو؛ خساراتی نیز به زیرساخت‌های برق، راه و مخابرات وارد شده است.
موهبتی افزود: اولویت اصلی ستاد مدیریت بحران استان جلوگیری از خسارات و مخاطرات جانی افراد است و البته اقدامات لازم در جهت جلوگیری از خسارات مالی نیز انجام خواهد شد.
استاندار گفت: فاجعه خشکسالی چندین ساله استان موجب شده که در عین وارد آمدن خسارات مالی؛ مردم از این باران رحمت الهی بسیار خوشحال باشند که امیدواریم ذخیره منابع آبی استان نیز به شرایط نرمال برسد.
وی ضمن ابراز خرسندی مجدد از نزول بارش رحمت الهی در استان افزود: خشکسالی ۲۰ ساله زندگی مردم را هم از نظر کشاورزی و دامداری و هم تأمین آب شرب دچار مشکل کرده بود به طوری که از ۷۲۱ منبع آبی؛ ۵۵۰ منبع به طور کامل خشک شده بود و هزار و ۵۰۰ روستا به طور سیار آبرسانی می‌شد.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خاطرنشان کرد: بارندگی شبانه روز گذشته در منطقه سیستان موجب آبگرفتگی شدید در شهرهای زابل و بنجار شده و از طرفی هم بارندگی خوب در کشور همسایه ظرف روزهای آینده ورود سیلاب قابل ملاحظه به منطقه سیستان را به دنبال خواهد داشت.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان در خصوص تعطیلی برخی مقاطع تحصیلی در شهرهایی که امروز باران نداشتند، گفت: اختیار تعطیلی مدارس به فرمانداران هر شهرستان تفویض شده و با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و از طرفی آبگرفتگی برخی معابر و فرسودگی برخی مدارس و احتمال ریزش و خطر جانی برای دانش‌آموزان به دلیل رطوبت موجود؛ این تصمیم اتخاذ شده است.
 
کد مطلب: 106052
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *