; ?>; ?> پرداخت 7 میلیارد تسهیلات خوداشتغالی به زندانیان آزاد شده - مردم سالاری آنلاين
۰
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۲
در سال گذشته:

پرداخت 7 میلیارد تسهیلات خوداشتغالی به زندانیان آزاد شده

مدیرکل زندان‌های استان قزوین از اعطای بیش از 7 میلیارد ریال وام خوداشتغالی به زندانیان آزاد شده خبر داد.
به نقل از روابط عمومی اداره کل زندانهای قزوین، حمیدرضا فراست‌طلب با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته مبلغی بالغ بر هفت میلیارد ریال به زندانیان آزاد شده زیر پوشش مرکز مراقبت بعد از خروج تسهیلات خود اشتغالی پرداخت شد.

وی افزود: فرایند اصلاح و تربیت زندانیان با هدف پیشگیری از تکرار جرم تا پس از آزادی ادامه داشته و به واسطه حمایت‌های مادی و معنوی، زمینه بازگشت آنان به زندگی سالم فراهم می‌شود.

مدیرکل زندان‌های قزوین به خدمات مرکز مراقبت بعد از خروج اشاره کرد و افزود: مراکز مراقبت بعد از خروج رسالت مهمی در راستای حمایت از زندانیان آزاد شده و خانواده‌های آنان عهده‌دار هستند و حداکثر تلاش خود را برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: معمولا زندانی پس از آزادی به علت نوع نگرش موجود در جامعه، به آسانی در میان گروه‌های اجتماعی و کاری پذیرفته نمی‌شود و صاحبان مشاغل حاضر به جذب این افراد نیستند، این سوءپیشینه از موانع مهم عدم اشتغال مجدد زندانیان و عامل سر خوردگی و نیز تمایل مجدد آنان به ارتکاب جرم است.

فراست‌طلب تأکید کرد: زندانیان پس از آزادی نیازمند پشتیبانی و حمایت‌های سازمان یافته‌ای در مراکز مراقبت بعد از خروج هستند تا دوباره به سمت تکرار جرم و عود مجدد به زندان سوق نیابند.

مدیرکل زندان‌های قزوین متذکر شد: اعطای تسهیلات بانکی برای اشتغال‌زایی این دسته از افراد آسیب دیده، از اهمیت خاصی برخوردار است، به همین دلیل لازم است طرح‌هایی اجرا شوند که بر اساس آن، مجرمان با تغییر رفتار، به نیروی تولیدگر و خلاق تبدیل شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال گذشته با شناسایی و معرفی افراد واجد شرایط به بانک طرف قرار داد و دریافت وام خوداشتغالی، زمینه ایجاد کار و درآمد سالم برای ۷۱ نفر فراهم شده است.

فراست‌طلب در ادامه گفت: با جذب و تخصیص اعتبار ۱۰۰ درصدی سال گذشته، فرصت‌های شغلی در مشاغل دامداری سنتی، جوشکاری، فروش پوشاک، آرایشگری، چوب بری، خدمات کامپیوتری، زنبور داری و خرید تاکسی مهیا شده است.

وی در خاتمه ایجاد زمینه لازم برای اشتغال و حرفه آموزی، مددکاری اجتماعی، بهداشت و درمان، مشاوره و روان‌درمانی و اعطای تسهیلات حمایتی به زندانیان آزاد شده را از دیگر وظایف مرکز مراقبت بعد از خروج برشمرد.

کد مطلب: 1061
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *