۰
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۰

تورم آمریکا بالاتر از حد انتظار!

نرخ تورم آمریکا از پایین‌ترین سطح دو سال و نیم اخیر خود فاصله گرفت.
 نرخ تورم آمریکا از پایین‌ترین سطح دو سال و نیم اخیر خود فاصله گرفت.
به گزارش ايسنا، به نقل از تریدینگ اکونومیکس، نرخ تورم آمریکا در پایان ماه مارس به ۱.۹ درصد رسیده است که ۰.۱ درصد بیشتر از پیش بینی‌های قبلی است. نرخ تورم آمریکا در ماه فوریه ۱.۵ درصد بود که پایین‌ترین سطح به ثبت رسیده در دو سال و نیم اخیر محسوب می‌شد.
بزرگ‌ترین محرک نرخ تورم در این مدت مربوط به بخش‌های مراقبت‌های درمانی و مواد غذایی با تورم ۲.۳ درصدی و ۲.۱ درصدی بوده است که در این بخش تورم مواد غذایی بخش خانگی ۱.۴ درصد و غذاهای خارج از خانه سه درصد بوده است. پس از این بخش، حمل و نقل با تورم یک درصدی و وسایل نقلیه با ۰.۷ درصد قرار دارند.
کوین کومینز، کارشناس اقتصادی مؤسسه " نت وست مارکتس" گفت: آمارهای جدید شواهد بیشتری از این موضوع را نشان می‌دهند که تورم در حال رسیدن به سطح هدف‌گذاری شده بانک مرکزی است. آمارهای دستمزد نیز نشان می‌دهد نیاز به اتخاذ سیاست تهاجمی نیست، چراکه دستمزدها به اندازه‌ای که در گذشته افزایش یافته بودند این بار افزایش نیافته‌اند.
از سوی دیگر نرخ تورم بخش انرژی با افت ۰.۴ درصدی بزرگ‌ترین کاهنده تورم بوده است. بهای برق در آمریکا در این مدت ۰.۳ درصد افزایش یافته است. هسته تورمی نیز که تورم موارد پرنوسان نظیر غذا و انرژی را در نظر نمی‌گیرد از ۲.۱ درصد در ماه فوریه به دو درصد در ماه مارس کاهش یافته است.
بر اساس مبنای ماهانه، شاخص بهای مصرف کننده در ماه مارس ۰.۴ درصد افزایش یافته است که بزرگ‌ترین جهش از ژانویه ۲۰۱۸ تاکنون محسوب می‌شود. شاخص انرژی در این ماه ۳.۵ درصد افزایش یافته است که ۶۰ درصد افزایش بهای تورمی مربوط به همین بخش بوده است. شاخص بهای مواد غذایی نیز در ماه مارس افزایش یافته است.
 
کد مطلب: 106101
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *