کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تلاش یکساله اکوادور برای بیرون راندن آسانژ

27 فروردين 1398 ساعت 14:23

اکوادور برای یک سال تلاش کرد تا از شر جولیان آسانژ خلاص شود و آمریکا را وادار کند به عنوان بخشی از معامله مجازات مرگ برای وی را منتفی کند.


اکوادور برای یک سال تلاش کرد تا از شر جولیان آسانژ خلاص شود و آمریکا را وادار کند به عنوان بخشی از معامله مجازات مرگ برای وی را منتفی کند.
به گزارش ایسنا، شبکه خبری‌ ای. بی. سی گزارش داد، یکی از مقام‌های ارشد آمریکایی گفته است: دیپلمات‌های اکوادوری از یکسال پیش چانه‌زنی‌ها برای بیرون کردن جولیان آسانژ، مؤسس ویکی لیکس از سفارت را آغاز کرده بودند. آنها از دست او خسته شده بودند. او یک بار و اسباب مزاحمت بود، آنها می‌گفتند که دیگر تحملش را ندارند و اینکه چگونه می‌شود از دست او خلاص شد؟.
اقامت هفت ساله‌ آسانژ در سفارت اکوادور در لندن هزینه سنگینی به این کشور تحمیل کرده است. 
دیپلمات‌ها می‌گویند که اکوادوری‌ها مارس گذشته خطاب به انگلیس نوشتند که باید تضمینی باشد که آسانژ  به کشوری مسترد نشود که احتمالاً با حکم مرگ روبرو شود.
شش ماه بعدتر، مانوئل مخیا دالمائو، سفیر اکوادور در آلمان با ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان دیدار داشته است.
گفته شده که دالمائو به صورت مستقیم از آمریکا خواسته تا مساله حکم اعدام را درباره آسانژ کنار بگذارد و راد روزنستاین، معاون دادستان کل آمریکا نیز پذیرفت.
شبکه خبری‌ ای. بی. سی اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا به اظهارنظر درباره توافق گزارش شده لفظی بین آمریکا و اکوادور واکنشی نشان نداده است.


کد مطلب: 106125

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/106125/تلاش-یکساله-اکوادور-بیرون-راندن-آسانژ

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir