۰
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۳

آزادی مشهورترین زندانیان سیاسی سودان

شورای نظامی انتقالی سودان محمد حسن البوشی و هشام علی محمد، مشهورترین زندانیان سیاسی این کشور را که در زندان کوبر در خارطوم حبس بودند، آزاد کرد.
شورای نظامی انتقالی سودان محمد حسن البوشی و هشام علی محمد، مشهورترین زندانیان سیاسی این کشور را که در زندان کوبر در خارطوم حبس بودند، آزاد کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیرة، مصر محمد حسن البوشی ۴۵ ساله را در اکتبر گذشته مخفیانه به مسؤولان سودانی تحویل داده بود.
البوشی به شکل ناگهانی از محل اقامت خود در قاهره ناپدید شد و پس از آن دستگاه امنیتی سودان اعلام کرد که البوشی در اختیار آنهاست و با اتهاماتی که مجازات آنها به اعدام نیز می‌رسد، برای محاکمه به دادگاه تحویل داده شده است.
هشام علی محمد ۳۶ ساله نیز در مه گذشته توسط مسؤولان عربستانی به خارطوم تحویل داده شد. او به اتهام تقلب و دیگر اتهامات که مجازات آنها به اعدام می‌رسد، به دادگاه ارجاع داده شد.
این اقدام مورد استقبال گسترده رهبران جنبش و تحصن‌کنندگان در مقر فرماندهی ارتش قرار گرفت. آنها آن را گامی جدید و سازنده گام‌های بعدی دانستند اما تاکید کردند که هنوز زندانیان سیاسی دیگری هستند که هنوز آزاد نشده‌اند.
پیش از این خبرها حاکی از تصمیم برای آزادی تمامی زندانیان سیاسی پس از استعفای صلاح قوش، مدیر سابق دستگاه امنیتی و اطلاعاتی بودند.
شورای نظامی حاکم پیش از این اعلام کرده بود، قوانین محدود کننده آزادی‌ها لغو شده و در قانون جنجالی نظم عمومی بازنگری می‌شود.
خبرگزاری رسمی سودان گزارش داد، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای انتقالی تماس‌های تلفنی از سوی برخی رهبران کشورهای عربی و آفریقایی از جمله پادشاه عربستان، حاکم امارات، امیر قطر، نخست وزیر اتیوپی و رئیس جمهوری سودان جنوبی داشت.
طبق گزارش این خبرگزاری، رهبران یاد شده در تماس‌های خود با البرهان حمایت و پشتیبانی‌شان از شورای نظامی انتقالی را اعلام و بر لزوم برقراری امنیت و ثبات در این کشور تاکید کردند.
کد مطلب: 106138
برچسب ها: سودان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *