۰
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۰

پول های سرگردان جذب بازار خودرو شدند

عضو اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان اتومبیل گفت:جذابیت بازار خودرو و رکود در اکثر صنف‌ها و بخش‌های اقتصادی سبب شده که هر کسی سرمایه ای دارد ولو اندک به بازار خودرو بیاورد.
عضو اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان اتومبیل گفت:جذابیت بازار خودرو و رکود در اکثر صنف‌ها و بخش‌های اقتصادی سبب شده که هر کسی سرمایه ای دارد ولو اندک به بازار خودرو بیاورد.
به گزارش ایلنا، علی عبداللهی عضو اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان اتومبیل در خصوص وضعیت بازار خودرو گفت: بازار از بلاتکلیفی رنج می‌برد و نه فروشنده می‌تواند با اطمینان بفروشد و نه خریدار و همین امر باعث شده که رکود بر بازار حاکم شود.
وی افزود: علیرغم تسهیلاتی که به قطعه سازان پرداخت و اعلام شد که تولید خودرو در اسفند ماه بیش از دو برابر شده اما هنوز سیاست خودروسازان تزریق قطره چکانی خودور به بازار است و همین امر باعث شده که قیمت‌ها آن طور که باید و شاید کاهش پیدا نکند و حتی شایعاتی مبنی بر بالا رفتن قیمت‌ها منتشر شود.
عبداللهی با اشاره به حضور پول های سرگردان در این بازار گفت: جذابیت بازار خودرو و رکود در اکثر صنف‌ها و بخش‌های اقتصادی سبب شده که هر کسی سرمایه ای دارد ولو اندک به بازار خودرو بیاورد و به امید گران تر شدن قیمت ها در ماه های آینده اقدام به خرید خودرو کند همین امر سبب شده که اکنون در بازار اکثریت خریدار هستند خریدارانی که 90 درصد آنها مصرف کننده نیستند و خودرو را در پارکینگ می گذارند.
وی در خصوص آینده بازار خودرو گفت: نمی توان چیزی را با قطعیت پیش بینی کرد همه می دانیم که خودروسازان اگر بخواهند می‌توانند در مدت زمان کوتاهی ده ها هزار خودرو روانه بازار کنند که همین امر باعث شوک و کاهش چند ده میلیونی قیمت ها خواهد شد اما شاید اصطلاحا این افزایش قیمت ها به آنها مزه کرده و بخواهند همین سیاست قطره چکانی تزریق خودرو به بازار را ادامه دهند که در این صورت شاهد افزایش دوباره قیمت خودرو خواهیم بود.
عبداللهی در پایان تصریح کرد: وقتی نظارت و بازرسی به اندازه کافی وجود نداشته باشد هر اتقاقی ممکن است رخ دهد و این وسط مصرف کنندگان و قشر ضعیف بیشترین آسیب را خواهد خورد.
کد مطلب: 106301
برچسب ها: خودرو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *