۱
دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۴

اجباری‌شدن پیش‌دبستانی درمناطق دوزبانه

برای اجباری کردن پیش‌دبستانی، نیاز به بودجه و امکانات داریم و در حال حاضر منابع ما محدود است و باید دست به انتخاب بزنیم. این انتخاب باید ناظر به مناطق محروم و دوزبانه باشد تا مهمترین بحث آموزشی که عدالت آموزشی است، برقرار شود. 
رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با مهر درباره طرح‌های جدید بالا بردن پوشش پیش‌دبستانی در مناطق محروم و دوزبانه برای سال تحصیلی آتی و بحث‌هایی که درباره لزوم اجباری کردن این دوره بیان می‌شود، گفت: برای اجباری کردن پیش‌دبستانی، نیاز به بودجه و امکانات داریم و در حال حاضر منابع ما محدود است و باید دست به انتخاب بزنیم. این انتخاب باید ناظر به مناطق محروم و دوزبانه باشد تا مهمترین بحث آموزشی که عدالت آموزشی است، برقرار شود. برای سال تحصیلی آینده، بنا را بر این گذاشتیم که بچه‌های مناطق محروم و دوزبانه را به مدت دو سال پیش از شروع رسمی مدرسه، یعنی از چهارسالگی، به پیش‌دبستانی بفرستیم. در این طرح مهم نیست کودک در چه جایی زندگی می‌کند تا مشمول این طرح شود، چراکه ما طی دو سال کودک را، با هر پیشینه‌ زبانی، برای درک مطالب کلاس اول آماده می‌کنیم؛ چراکه پیش‌فرض مهارت ارتباطی، کسب مهارت زبانی است.
 چنین، با این تدبیر وزارت آموزش و پرورش برای حل و فصل مشکل آموزش دوزبانه‌ها، امید می‌رود که با اجرای این طرح و افزایش کمیت و کیفیت پیش‌دبستانی این مشکل به صورت ریشه‌ای از میان برداشته شود.
 
کد مطلب: 106375
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *