۰
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۳۷
در نتیجه توقف هدفمندی یارانه‌ها اتفاق می افتد؛

تحمیل گرانی به مردم

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه توقف هدفمندی یارانه‌ها به هیچ‌ وجه به نفع مردم نیست، گفت: توقف این طرح بی‌شک تحمیل گرانی‌ها به مردم خواهد بود و ثروت کشور در جیب افراد خاص دارای امتیاز ویژه قرار می‌گیرد.
 احمد علیرضا بیگی امشب در شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: همه دارایی‌ ما متعلق به نظام جمهوری اسلامی است و عزت و دیانت را در سایه نظام اسلامی کسب کرده‌ایم.

وی افزود: باید نعمت ولایت را به عنوان بزرگ‌ترین هدیه نظام جمهوری اسلامی قدردان بوده و با تبعیت از فرامین رهبری از این موهبت الهی به عنوان شالوده نهضت اسلامی بهترین بهره را ببریم.

ولایت رمز بقای نظام است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ولایت رمز بقای نظام است که حضور ایشان در تمام لحظه‌های سخت میان مردم پایان‌دهنده به آلام‌ بوده و هر توطئه‌ای را خنثی کرده است.

وی تصریح کرد: وقتی در آن روزهای سخت پس از وقوع زلزله در مناطق اهر، هریس و ورزقان مقام عظمای ولایت گام در میان مردم مصیبت دیده گذاشتند مایه آرامش خاطر و قوت مردم و همه ما شدند تا با همتی مضاعف بتوانیم از حادثه زلزله پلی به سوی پیشرفت بسازیم.

دشمن این‌بار از دریچه اقتصادی وارد شده است

بیگی گفت: دشمنان نظام اسلامی به هیچ ‌وجه حاضر نیستند چراغ جمهوری اسلامی روشن باشد و با ترفندهای گوناگون و این بار از دریچه اقتصادی قصد ضربه زدن دارند که تدابیر رهبری و هوشیاری مردم در کنار مسئولان باز هم می‌تواند این توطئه را بی‌اثر کرده تا بحران‌های پیش آمده را یکی پس از دیگری با موفقیت پشت سر بگذاریم.

وی استقبال بی‌نظیر مردم خراسان شمالی از رهبری را مایه مباهات دانست و آن را نمونه‌ای از شور و اشتیاق ملت سرافراز ایران اسلامی ارزیابی کرد که پس از ۳۳ سال از پیروزی انقلاب همچنان پای آرمان‌های نظام ایستاده و بر میثاق خود با ولایت متعهد هستند.

بیگی تصریح کرد: ملت ایران و کشور اسلامی ما امروز بیش از هر زمانی نیازمند آرامش است تا بتواند با هوشیاری کامل هر حرکت براندازانه را رصد کرده و آن را در نطفه خفه کند.

وی گفت: در عرصه اقتصادی و مشکلاتی که این روزها در این زمینه به وجود آمده باید به مردم تکیه کرد و از پشتوانه حمایتی آنان در عبور از بحران اقتصادی بهره برد.

موافقت نکردن مجلس با فاز دوم هدفمندی درست نبود

وی گفت: متاسفانه نمایندگان مجلس به دو فوریت طرحی رای دادند که در صورت تصویب نهایی آن اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها متوقف خواهد شد و این کار به نظر کار درستی نیست.

بیگی افزود: اینکه ادعا می‌شود در شرایط تورم ایجاد شده فاز دوم هدفمندی اگر اجرا شود، صلاح نیست و فشار بیشتری به مردم وارد می‌شود را درست نمی‌دانم و حیف است راهی را که تا اینجا آمده‌ایم و کمک معیشتی برای مردم فراهم شده، قطع شود.

وی گفت: با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها مردم می‌دانستند که ثروتی دارند و باید آن را مدیریت کنند تا جایی که در سایه این قانون فاصله غنی و فقیر کاهش یافته بود اما با این اوضاع و مخالفت مجلس معلوم نیست چه پیش خواهد آمد.

توقف هدفمندی یارانه‌ها به هیچ‌ وجه به نفع مردم نیست

بیگی تاکید کرد: متاسفانه مجلس طرحی را تصویب کرده است که خسران محسوب شده و این رکود به هیچ‌ وجه به نفع مردم نخواهد بود.

وی تصریح کرد: امروز بسیاری از مردم در کشور از میزان پولی که بابت هدفمندی یارانه‌ها دریافت می‌کردند گذران زندگی خود را سر و سامان داده بودند که توقف آن شیب قیمت در داخل و خارج ایجاد خواهد کرد که به زیان مردم خواهد بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: این شیب قیمت منجر به رونق دوباره قاچاق سئخت می‌شود که گرانی دیگری به همراه خواهد داشت.

بیگی گفت: توقف هدفمندی یارانه‌ها بی‌شک تحمیل گرانی‌ها به دوش مردم است و ثروت کشور در جیب افراد خاص دارای امتیاز ویژه قرار می‌گیرد.

زنگ خطر با استدلال گرانی ناشی از مشکلات ارز و قطع یارانه‌ها

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اینکه مجلس با استدلال گرانی ناشی از مشکلات ارز یارانه‌های نقدی مردم را متوقف کند زنگ خطری است که مجلس و دولت باید به این نکته حساس توجه کامل داشته باشند.
کد مطلب: 10647
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *