کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رونمایی از نوآوری‌های دانش‌بنیان

خبرگزاری فارس , 23 مهر 1391 ساعت 23:11

تعدادی از نوآوری‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان با حضور مسئولان ارشد کشور در پردیس رونمایی شد.


عصر امروز در حاشیه برگزاری دهمین اجلاس سالانه پارک فناوری پردیس، شماری از نوآوری‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان که پس از مدت‏ها تحقیق و پژوهش و صرف هزینه‏های بسیار به دست آمده است، با حضور مسئولان ارشد کشورمان رونمایی شد.

نسرین سلطان‏خواه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور که در چارت تشکیلاتی پارک فناوری پردیس سمت نایب رئیسی نیز دارد، در این مراسم از دستاوردهای این پارک رونمایی کرد.

علاوه بر وی در آیین رونمایی از نوآوری‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در پردیس و دهمین اجلاس سالانه پارک فناوری پردیس همچنین حجت‏الاسلام محمود محمدی‏ عراقی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، شماری از مسئولان استانی و محلی، مدیران عامل شرکت‏های فناور و دانش‏بنیان، محققان و پژوهشگران و ... نیز حضور داشتند.

در این مراسم شماری از مدیران شرکت‏های تحقیقاتی حاضر در پارک فناوری پردیس، گزارشی از عملکردهای خود در بخش‏های فناوری و دانش ارائه دادند و در ادامه به طرح دیدگاه‏های خود پرداختند.

همچنین در این مراسم بر لزوم اهمیت و توجه بیشتر به مقوله تحقیق، توسعه و استفاده از توان بالای مدیریتی برای جذب افراد نخبه و کارآمد در پارک فناوری پردیس تأکید شد و شرکت‏های دانش‏بنیان خواستار اختصاص اعتبارات بیشتری به این بخش شدند.

پارک فناوری پردیس در مقایسه با سایر پارک‌ها و قطب‌های تحقیقاتی و پژوهشی منطقه دارای مزیت‌های نسبی و قانونی بیشتری برای تبدیل شدن به یک منطقه بزرگ فعالیت‌های اقتصادی، تحقیقاتی و علمی است.

در این راستا زمینه‌های لازم برای پیوند با بازارهای بالفعل و بالقوه جهان و گسترش آن از طریق فن‌بازار بین‌المللی کشور وجود دارد.

پارک فناوری پردیس از نظر غالب مزایا و امتیازات ویژه، فرصت‌های جذب دانش فنی نوین و سرمایه‌گذاری مناسب را در این مرکز فراهم کرده است و با توجه به استقرار آن در قلب مراکز تحقیقاتی، علمی و دانشگاه‏های معتبر و نزدیکی به دو منطقه صنعتی خرمدشت و فیروزکوه با امکانات ویژه جهت تولید صنعتی و نیروی انسانی متخصص ارزان و فراوان محیطی مناسب برای استقرار و حضور حرفه‌ای شرکت‌های فناوری کوچک و متوسط، واحدهای تحقیق و توسعه صنایع و موسسات پژوهشی و تحقیقاتی را فراهم آورده است.


کد مطلب: 10655

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/10655/رونمایی-نوآوری-های-دانش-بنیان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir