۰
دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۵

با قطع درختان بلوط کسی صاحب زمین نمیشود

رئیس‌کل دادگستری استان لرستان گفت: با قطع درختان بلوط کسی نمی‌تواند صاحب زمین شود.
رئیس‌کل دادگستری استان لرستان گفت: با قطع درختان بلوط کسی نمی‌تواند صاحب زمین شود.
به گزارش ایسنا، جعفر بدری در حاشیه بازدید از منطقه جنگلی بسطام بیان کرد: متخلفان خیال نکنند با قطع درختان بلوط و درختان جنگلی می‌توانند اراضی ملی و دولتی را تصاحب کنند.
وی با بیان اینکه درختان بلوط از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند و بعضاً عمر چند صدساله و هزارساله دارند خاطرنشان کرد: دادگستری، دادستان‌ها و مأمورین منابع طبیعی به‌ اتفاق و کمک هم از این درختان محافظت ویژه خواهند کرد.
بدری تجاوز و تعارضی که در منطقه بسطام به این درختان شده بود را جنایتی بزرگ دانست و تصریح کرد:  با این افراد و دیگر متخلفانی که در هر نقطه از استان از این قبیل کارها را انجام می‌دهند برخورد قاطع و شدیدی خواهد شد و مجازات بازدارنده‌ای در انتظار آن‌هاست.
وی با بیان اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند با قطع درختان بلوط صاحب زمین شود، افزود:  هزینه‌هایی براثر تصرف اراضی ملی و دولتی برای متخلفان اعمال می‌شود که به‌مراتب بیشتر از آن چیزی است که تصورش را خواهند کرد.
رئیس‌کل دادگستری به روش‌های جدید تخریب درختان من‌جمله استفاده از سموم گریزی زد و خاطرنشان کرد: ضبط آلات و ادوات متخلفان مثل تراکتور و ارّه،  رسیدگی خارج از نوبت به پرونده متخلفان، اعمال مجازات بازدارنده که متخلفان جرات تجاوز به اراضی ملی و دولتی را نداشته باشند و... در دستور کار دستگاه قضا قرار خواهد گرفت و در آینده‌ای نزدیک شاهد نتایج خوب این تصمیمات خواهیم بود.
شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان نیز گفت: تشدید گشت‌های حفاظتی و شناسایی متخلفین و افرادی که به منابع و اراضی ملی تجاوز می‌کنند در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
وی ضمن هشدار جدی و برخورد قاطع و قانونی به سودجویان و کسانی که با قطع درختان اقدام به تخریب عرصه‌های جنگلی می‌کنند، ادامه داد: شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع  به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی و رسیدگی به گزارش‌های مردمی درزمینه ٔ هرگونه تخلف در عرصه‌های ملی است.
کد مطلب: 106753
برچسب ها: لرستان قطع درخت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *