۰
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۹

اولین موضع وزیرکشور سوریه پس از ترور

وزیر کشور سوریه پس از بهبودی نسبی از جراحات ناشی از ترور خود در انفجار دفتر امنیت ملی سوریه اعلام کرد که « تروریسم در سوریه بزودی ریشه‌کن می‌شود و امنیت به سوریه باز می‌گردد».
 سرلشگر محمد ابراهیم الشعار وزیر کشور سوریه در اولین حضور رسانه‌ای خود پس از ترور اخیر خود در انفجار دفتر شورای امنیت سوریه اعلام کرد که امنیت بزودی به سوریه بازخواهد گشت.

محمد الشعار در انفجار ساختمان شورای امنیت ملی سوریه در تاریخ (۲۸ تیر / ۱۸ جولای) مجروح شد اما برخی رسانه‌های ضدسوری مکرر اعلام می‌کردند که وی کشته شده است.

به گزارش سانا، الشعار با بیان اینکه با همتی مضاعف به کار خود بازگشته است، تاکید کرد: ارتش دلاور و نیروی امنیتی بیدار ما ریشه همه اشکال تروریسم در سوریه را خواهد کند و امنیت و ثبات را به سوریه بزودی بازخواهند گرداند.

شعار در این سخنان تلویزیونی اعلام کرد که وجود برخی ضعف‌های امنیتی نباید برای کسی توجیهی شود که خود را به خارج از کشور خود بفروشد و ما آماده کمک به این افراد هستیم تا به راه درست و به آغوش وطن خود بازگردند.

وزیر کشور سوریه پیامی هم برای افراد مسلح ارسال کرد و افزود که هر کس که سلاح به دست گرفته است بداند که هیزم آتش طرح‌های بیگانگان برای بی‌ثبات کردن کشور خودش شده است و این هیزم در نهایت خاکستری خواهد شد که سودی برای کسی نخواهد داشت.

الشعار در خصوص شایعه مرگ خود پس از ترور اعلام کرد که این شایعات عجیب نیست و بخشی از جنگ روانی است که علیه سوریه به راه انداخته‌اند.

الشعار روز گذشته ریاست جلسه‌ای در مقر وزارت کشور سوریه را بر عهده داشت که دستور کار آن تسریع در روند بازگرداندن امنیت به سوریه بود.
کد مطلب: 1069
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *