۱
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۴

اختصاص 300 میلیارد تومان اعتبار به عشایر

رئیس سازمان امور عشایر گفت: امسال 300 میلیارد تومان اعتبار رونق تولید به عشایر کشور اختصاص یافت.
رئیس سازمان امور عشایر گفت: امسال 300 میلیارد تومان اعتبار رونق تولید به عشایر کشور اختصاص یافت.
به گزارش ایسنا، کرمعلی قندالی عصر سه‌شنبه در بازدید از مناطق عشایری بخش روداب سبزوار عنوان کرد: در سال جاری  ۳۰۰ میلیارد تومان برای امور عشایر کشور مصوب شده که ۱۰۰ میلیارد تومان آن با سود چهار درصد و دوره برگشت پنج ساله ویژه تشکل‌ها برای تامین نهاده‌های تولید اختصاص می‌یابد.
وی اظهار کرد: همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر ویژه تولید پرواربندی (سرمایه در گردش) با کارمزد ۱۰ درصد و به صورت یک ساله پرداخت می‌شود.
رئیس سازمان امور عشایر گفت: بارندگی‌های امسال شرایط مستعدی را برای ایجاد بندها فراهم کرده و این مهم در روند ثبات جمعیت و رشد و ارتقاء مناطق عشایری موثر بوده است.
قندالی افزود: بارندگی‌های امسال کشور را از معضل سنگینی نجات داد و کمبود آب و علوفه مناطق عشایری را که آزاردهنده بود، رفع کرد. اکنون در حوزه آب و علوفه مشکل نداریم و سطح مناطق عشایری پر از علوفه است و همچنین این علوفه برای چرای پاییز نیز ذخیره می‌شود.
وی گفت: در مناطق عشایری یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن افزایش تولید علوفه نسبت به سال گذشته داریم.
رئیس سازمان امور عشایر با اشاره به سیلاب اخیر در کشور گفت: ۲۴ هزار راس دام عشایری در سیلاب اخیر تلف شدند و بارندگی‌ها به بخشی از راه‌ها، تاسیسات و محل استقرار و سرپناه عشایر تخریب‌های جزئی وارد کرد که با مصوبات هیات دولت مقرر شد که برای هر راس دام تلف شده، ۵۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض و ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات چهار درصد پرداخت شود.
کد مطلب: 106900
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *