۰
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

محل نگهداری کالای قاچاق کشف شده

مدیر اموال تملیکی خوزستان با تاکید بر لزوم نگهداری از اموال قاچاق کشف شده گفت: اگر اموالی کشف شود اما از آن نگهداری نکنیم باز هم از دست رفته محسوب می‌شوند.
مدیر اموال تملیکی خوزستان با تاکید بر لزوم نگهداری از اموال قاچاق کشف شده گفت: اگر اموالی کشف شود اما از آن نگهداری نکنیم باز هم از دست رفته محسوب می‌شوند.
به گزارش ایسنا، سید رضا حسام در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز که شامگاه سه‌شنبه (۱۰ اردیبهشت ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: پیش از این مقرر شده بود که کمیته‌ای تشکیل شود تا از اموال مکشوفه نگهداری شود. زمانی که می‌خواهیم از کالا یا اموالی صیانت کنیم صیانت از آن تنها کشف و یا گرفتن آن نیست؛ اگر بتوانیم اموالی را بگیریم و از آن نگهداری نکنیم باز هم از دست رفته محسوب می‌شود. چه تفاوتی می‌کند به چه روشی حیف و میل شود؟
وی افزود: گندم یا آردی که کشف می‌شود باید در محل مناسب نگهداری شود. به طور مثال اگر آرد کشف شود و درست نگهداری نشود به غذای دام تبدیل می‌شود.
مدیر اموال تملیکی خوزستان گفت: اگر گندم نیز کشف شود اما از قبل هماهنگی لازم جهت نگهداری آن انجام نشود باز هم تفاوت زیادی ندارد. اینکه تنها نیروی انتظامی یا مرزبانی قاچاق را کشف کند و تنها مشخص شود که کالای قاچاق کشف شده است اما کالا از بین برود تفاوتی ندارد و ضربه وارد می‌شود.
حسام با بیان اینکه کالایی که کشف می‌شود باید در محلی نگهداری شود که مورد استفاده قرار بگیرد، تصریح کرد: سازمان اموال تملیکی که مطلقاً زیرساختی ندارد چگونه می‌تواند از چنین اموالی نگهداری کند؟
وی گفت: اگر آرد پس از کشف در طول مدت یک تا دو ماه مصرف یا تعیین تکلیف نشود به غذای مصرفی دام تبدیل می‌شود همان گونه که حدود ۲۰۰ تن آرد در دوره سیل برای استفاده احشام به شهرستان‌ها ارسال شد.
مدیر اموال تملیکی خوزستان با بیان اینکه مبارزه با قاچاق در سیل نیز کمک‌های خود را نشان داده است، تصریح کرد: در دوره سیل ۲۰۰ تن آرد، ۳۰ تن برنج، ۱۶ هزار قالب صابون، ۳۰ تن سبوس، بیش از ۲ هزار تخته پتو، هشت موتور برق، ۶۰۰ جفت کفش، ۱۰ هزار البسه، ۹ کولر گازی ۳۰ هزار و ۲۱ موتور قایق از مجموعه اموال سازمان تملیکی که ماحصل زحمات کمیسیون قاچاق و همکاران در مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده‌اند در آن مقطع حساس در اختیار سیل‌زدگان قرار گرفت. همچنین بر سازمان اموال تملیکی وظیفه‌ای محول شده که از محل کالاهای این سازمان بتوانند ضرر و زیان‌ها و اثاثیه منازل آسیب‌دیدگان سیل را تأمین کنند.
کد مطلب: 106902
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *