کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پایان مسابقات رباتیک در دانشگاه نوشیروانی

14 ارديبهشت 1398 ساعت 11:15

چهاردهمین دوره مسابقات رباتیک، هوش مصنوعی، نمایشگاه اختراعات و ابتکارات به همراه رویداد استارت آپی COM Challenge از هشتم تا دهم اردیبهشت ماه در دانشگاه نوشیروانی بابل برگزار شد.


چهاردهمین دوره مسابقات رباتیک، هوش مصنوعی، نمایشگاه اختراعات و ابتکارات به همراه رویداد استارت آپی COM Challenge از هشتم تا دهم اردیبهشت ماه در دانشگاه نوشیروانی بابل برگزار شد.
در این دوره از مسابقات، بیش از 300 تیم دانش آموزی و دانشجویی با حضور 750 شرکت کننده از سراسر ایران و کشورهای آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، برزیل و افغانستان در لیگ های مختلفی از جمله ربات های جنگجو، مسیریاب، پرنده، امدادی و آتش نشان، و... حضور داشتند. در پایان این رویداد نیز تیم های برگزیده معرفی شدند.
آیدین رضاپور، قهرمان لیگ ربات های مسیریاب در شاخه سرعتی رالی، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: مسابقات روبونیت معتبرترین آوردگاه رباتیک در کشور است و هر سال سطح اجرای آن بالاتر می رود. امسال هم از لحاظ چالش های مسیر مسابقه و قدرت تیم های شرکت کننده، شاهد رشد بسیار خوبی بودیم. دانش آموزان و دانشجویان دائما در حال به روز رسانی الگوریتم ها و ساختار فیزیکی ربات های خود هستند و این امر موجب فشرده تر شدن رقابت بین شرکت کنندگان شده است. به گفته وی، ربات های مسیریاب پایه سیستم های حمل و نقل خودکار هستند و پیشرفت در این زمینه، می تواند منجر به تقویت زیرساخت های فنی و علمی این حوزه و ایجاد زمینه های راه اندازی و احداث صنایعی با هدف ساخت و تولید سیستم های حمل و نقل خودکار گردد. به گفته این فعال عرصه رباتیک، صنایع خودروسازی و حمل و نقل می بایست به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند که متاسفانه در حال حاضر شاهد چنین توجهی نیستیم.
روح الله دشت صبح، مربی و سرپرست فنی یکی از تیم های شرکت کننده در این مسابقات نیز ضمن قدردانی از مسئولین برگزاری مسابقات، اذعان داشت اهتمام به آموزش رباتیک در مدارس و دانشگاه های کشور می بایست جدی انگاشته شود. به گفته این پیشکسوت حوزه رباتیک، گسترش این علم موجب تسریع رشد صنعتی کشور خواهد شد و از این روی می بایست تمامی صنایع به آن توجه داشته باشند.
 


کد مطلب: 107052

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/107052/پایان-مسابقات-رباتیک-دانشگاه-نوشیروانی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir