۰
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۲
کواکبیان در تذکر شفاهی:

چرا اساسنامه صداوسیما در دستور قرار نمیگیرد؟

چرا برای کنترل قیمت کاغذ نشر و مطبوعات اقدام عاجلی صورت نمی گیرد؟
دکتر مصطفی کواکبیان در تذکری در صحن مجلس خطاب به رئیس وقت مجلس گفت: آقای دکتر مطهری قرار بود که اولویت اساسنامه صدا و سیما در صحن علنی مجلس مطرح و بحث شود که متاسفانه من نفهمیدم اساسا چرا مطرح نشد.
 دکتر مصطفی کواکبیان در تذکری در صحن مجلس خطاب به رئیس وقت مجلس گفت: آقای دکتر مطهری قرار بود که اولویت اساسنامه صدا و سیما در صحن علنی مجلس مطرح و بحث شود که متاسفانه من نفهمیدم اساسا چرا مطرح نشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در همین زمینه برخی همکاران هم گفتند.مردم ما و افکار عمومی مثلا صدای ربنای شجریان را دوست دارند اما عمداً نمی گذارند پخش شود یا برنامه عادل فردوسی پور را دوست دارند ، اما شورای نظارت که همکاران ما هم هستند بالاخره مخالفت می‌کنند و به مدیران صداوسیما تصمیم گیری را واگذار می کنند . لذا در رابطه با صدا و سیما من تذکر داشتم.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی ادامه داد  : دومین بحث من در مورد خصوصی سازی هست که برخی گزارش های خیلی عجیب و غریب، قبلا درباره  هفت تپه مطرح بود و  اخیرا هم  در باب پارس آباد مغان مطرح است که  گفتند واقعاً خیلی به ثمن بخس فروخته شده و این هم باید پیگیری شود .
کواکبیان در خاتمه خطاب به ریاست مجلس خاطرنشان کرد : آخرین تذکر بنده در مورد کاغذ مطبوعات است که مقام معظم رهبری هم فرمودند . ولی واقعاً در رابطه با کاغذ نشر و کاغذ مطبوعات به شدت مشکل وجود دارد که ان شاءالله تذکر دهید عمل شود.
علی مطهری در جواب  تذکر کواکبیان گفت : یکشنبه، اولویت اساسنامه صداوسیما در صحن علنی مطرح می شود.

کواکبیان با تذکر و اخطار در جریان بررسی کلیات لایحه مالیات بر ارزش افزوده:
شوراهای مردمی نباید دولتی شوند/ در بسیاری از کشورهای پیشرفته شهرداران هم مستقیما از سوی مردم انتخاب می‌شوند

دکتر مصطفی کواکبیان در صحن علنی مجلس ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه رمضان گفت: اللهم بارک لنا شهر الرمضان، آرزوی قبولی طاعات و عبادات عزیزان را دارم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه مالیات بر ارزش افزوده، خطاب به ریاست مجلس گفت: بنده بر اساس مواد ۴۵ و ۱۴۳  آیین نامه، تذکر و بر اساس اصول هفتم، صد و یکم، صد و دوم، صد و سوم، صد و چهارم، صد و پنجم و صد و ششم قانون اساسی اخطار دارم .
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روز ملی شوراها که هفته گذشته بود، افزود: من به خاطر اینکه بیش از دوسال است که جلسات متعددی با اتحادیه‌های مختلف داشتیم، مایلم این بحث مالیات بر ارزش افزوده به نفع اصناف انجام شود.
وی گفت: متاسفانه کمیسیون، آن بخش مربوط به شهرداری‌ها و شوراها را به طور کلی نادیده گرفته است .
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی اظهار داشت: شهرداری‌ها همینطوری درآمد پایدار ندارند و باید شهرفروشی و تراکم فروشی کنند تا سرپا بمانند و ما اینجا آمده‌ایم بیشتر دولتی‌شان کرده‌ایم.
کواکبیان خطاب به علی مطهری که ریاست جلسه را عهده‌دار بود، گفت: من با آقای دکتر لاریجانی هم صحبت کردم، ایشان فرمودند شما به کلیات رای بدهید، ما قول می‌دهیم که آن ده ماده‌ای که مربوط است مجدداً به کمیسیون شوراها ارجاع شود.
عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس با اشاره به اینکه در کشور‌های دیگر حتی شهردار را هم مستقیم مردم انتخاب می‌کنند، افزود: چرا می‌خواهیم شوراها را دولتی کنیم؟
وی خاطرنشان کرد: خواهش من این است که آن را به کمیسیون اقتصادی ارجاع دهید تا موارد را اصلاح کنند و ما همه رای می‌دهیم .
شایان ذکر است لایحه مالیات بر ارزش افزوده پس از تصویب آن از سوی نمایندگان برای بررسی بیشتر به صورت دو شوری به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شد.
 
 
کد مطلب: 107319
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *