کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مصطفی کواکبیان در نطق میان دستور مجلس:

مردم از رییس جمهوری میخواهند به وعده های خود عمل کند

اروپایی‌ها بدانند تصمیم شورای عالی امنیت ملی یک تصمیم حداقلی است

22 ارديبهشت 1398 ساعت 16:04

مصطفی کواکبیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس در دو زمینه مسائل خارجی و مسائل داخلی سخن گفت.


مصطفی کواکبیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس در دو زمینه مسائل خارجی و مسائل داخلی سخن گفت.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، متن کامل نطق میان دستور دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس به شرح زیر است:
«بسم الله الرحمن الرحیم و الحمدالله الذی هدانا لهذا و ماکنا لنهتدی لولا ان هدانا الله»
قال الحکیم فی محکم کتابه الکریم
و لا تیا سوامن روح الله انه لا ییاس من روح الله
الا القوم الکافرون فلما دخلوا علیه قالوا یا ایها العزیز مسنا و اهلنا الضر و جئنا ببضاعه مزجاه فاوف لنا الکیل و تصدق علینا إن الله یجزی المتصدقین
با تبریک ایام ماه ضیافت الهی و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه عزیزان همکار و درخواست مطلوب‌ترین سرنوشت برای ملت سرافراز ایران اسلامی در این فرصت کوتاه نکته کوتاه را یادآور می‌شوم یکی در زمینه مسائل خارجی و یکی هم در مسائل داخلی.
اولا: به عنوان خادم مردم در سنگر خانه ملت و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و مسئول فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی به مثلث نابخرد ترامپ، پمپئو و بولتون می‌گویم شما با ایجاد رعب و وحشت نمی‌توانید مردم مقاوم ایران که در طول چهل سال آبدیده‌تر گشته‌اند را وادار به تسلیم نمائید. ملت صلح‌دوست ایران هرگز به‌دنبال جنگ نیست اما به هرگونه تجاوز بیگانگان پاسخ پشیمان‌کننده‌ای خواهد داد.
البته شما هم دروغ می‌گوئید به‌دنبال مذاکره هستید بلکه کمپین تبلیغاتی برای انتخابات دارید اگر می‌خواستید از برجام خارج نمی‌شدید؛ تحریم‌های ظالمانه و یکسویه علیه ایران برقرار نمی‌کردید؛ سپاه پاسداران ما را تروریست اعلام نمی‌کردید و معافیت تحریم نفتی ایران را لغو نمی‌کردید و حتی اخیرا آهن و آلومینیوم و مس را هم در لیست تحریم‌ها قرار نمی‌دادید!
البته ما در وضعیت مناسب و به صورت مشروط و بازگشت آمریکا به عهدنامه بین‌المللی برجام اصل مذاکره را رد نمی‌کنیم. همین امروز هم 9 میلیون نفر طومار علیه ترامپ امضا کرده‌اند و درون کنگره مخالفان جدی دارند که می‌توانیم دیپلماسی پارلمانی را در این زمینه فعال نمائیم.
در اینجا به اروپایی‌ها هم می‌گوئیم تصمیم شورای عالی امنیت ملی یک تصمیم حداقلی است و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بد عهدی‌های شما را فراموش نمی‌کنند و اگر در زمینه تبادل اقتصادی و تحریم‌های نفتی اقدام جدی نکنید حتما پاسخ قاطع به شما خواهیم داد.
ثانیا: بارها گفته‌ام و باز تکرار می‌کنم اقتدار دیپلماسی و نظامی ما در جهان منوط به رضایت اکثریت مردم ایران است؛ ما قرار نیست به هیات حاکمه آمریکا کرنش کنیم پس حتما به مطالبات مردم به ویژه خواسته‌های معیشتی مردم کرنش کنیم.
در اینجا در مورد سه قوه هرکدام سه نکته کوتاه عرض می‌کنم.
اول از خودمان یعنی قوه مقننه شروع می‌کنم.
همانگونه که برادر عزیزمان دکتر مطهری گفتند امروزه مجمع تشخیص مصلحت نظام با تفسیری که از بحث سیاست‌های کلی نظام دارد متاسفانه در برابر طرح استانی شدن انتخابات مخالفت می‌کنند. البته بنده در فرصت مناسب از طرح جمهوریت سوم و بازنگری قانون اساسی سخن خواهم گفت ولی همین جا بگویم که قبلا خط قرمز شورای محترم نگهبان فقط قانون اساسی و شرع اسلام بود اما امروزه مصوبات شورای عالی فضای مجازی، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبات جلسه اقتصادی سران سه قوه و سیاست کلی همه و همه خطوط قرمز ماست پس به ما بفرمائید اینکه مجلس در راس امور است دقیقا به چه مفهومی است.
ضمنا در اینجا به همکاران خودم هم متذکر می‌شوم حرمت امامزاده را باید متولی آن نگه دارد پس باید مواظب همه حرکات و اقدامات خودمان باشیم.
به آن دسته عزیزانی هم که پس از مصوبه استانی شدن انتخابات به صورت مخالف مصاحبه می‌کنند هرگز مرسوم نبوده است که اعضای مجلس از مصوبات خودشان دفاع نکنند.
و اما به قوه مجریه و رئیس جمهور یادآور می‌شوم این مردم پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند و از شما می‌خواهند که حداقل شما نیز به وعده‌های خودتان به مردم که 24 میلیون رای آورده‌اید عمل کنید. بحث هم فقط مشکلات معیشتی مردم نیست و موضوعات سیاسی را هم فراموش نکنید. موضوع رفع حصر نمونه‌ای از این مباحث است. ضمنا مردم همه چیز را تحمل می‌کنند اما ناهماهنگی تیم اقتصادی شما را نمی‌توانند بپذیرند؛ تا فرصت باقی است آن را جبران کنید. در اینجا وضعیت ناگوار مطبوعات را هم گوشزد می‌کنم، ما مطبوعاتی‌ها تصمیم گرفتیم اگر شما نتوانید مشکلات را چاره‌اندیشی کنید علی‌رغم میل خودمان روزنامه‌ها را منتشر نکنیم.
در پایان چند نکته را می‌خواهم به قوه قضائیه یادآور شوم که چون فرصت تمام شد ان‌شاءالله در زمان مناسب عرض می‌کنم؛ اجمالا بگوئیم اقدامات اولیه شما نشان می‌دهد که از آقای آملی لاریجانی می‌خواهید بهتر عمل کنید اما از برخوردهای دوگانه با رسانه‌ها و مطبوعات جلوگیری کنید تا آن بارقه امید در وجود ما از بین نرود.
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
 


کد مطلب: 107580

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/107580/مردم-رییس-جمهوری-میخواهند-وعده-های-خود-عمل-کند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir