کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چگونگی بازنشستگی زودهنگام خبرنگاران

23 ارديبهشت 1398 ساعت 16:58

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره چگونگی بازنشستگی زود هنگام خبرنگاران توضیحاتی داد.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره چگونگی بازنشستگی زود هنگام خبرنگاران توضیحاتی داد.

به گزارش جی پلاس، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نخستین کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال در سال ۹۸ در جمع خبرنگاران در خصوص اجرایی نشدن قانون سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری از سوی برخی خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها اظهار کرد: رسیدگی به این مسئله برعهده وزارت کار است که باید با مراجعه به مراکز فرهنگی و خبرگزاری‌ها قراردادها را تطبیق دهند و بخشی از این نظارت مربوط به بازرسان کار است.
وی افزود: برخی از خبرنگاران به دلیل اینکه نیاز به شغل دارند، مایل نیستند شغل خود را به بازرسان کار اعلام کنند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه قرارداد تعدادی زیادی از خبرنگاران مطابق با شغل آن‌ها نیست، گفت: بسیاری از خبرنگاران تحت عنوان کارمند قرارداد امضا می‌کنند و بازرسان کار باید نظارت کنند تا هم قراردادها با شغل خبرنگاران مطابقت داشته باشد و هم میزان واریزی‌ها به تامین اجتماعی متناسب با شغل خبرنگاری باشد، در این صورت خبرنگاران با مدت زمان کار کمتری می‌توانند بازنشسته شوند.
وی گفت: طبق بررسی‌ها تعدادی از رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در این زمینه مشکلاتی دارند.
شریعتمداری در رابطه با شفاف سازی مدیران دو شغله و نجومی بگیران گفت: وزارت کار اولین دستگاهی بود که اسامی مدیران و اسامی هئیت مدیره تمامی شرکت‌های تابعه را منتشر کرد.
وی افزود: تمام مدیران باید رسما اعلام کنند که در سازمان تابعه آن‌ها مدیر دو شغله و فرد با اضافه دریافت حقوق ندارند و بهترین روش برای نظارت بر روی این موضوع و راستی آزمایی گزارش‌های مردمی است، زیرا ما میزان حداقل دستمزد مدیران را اعلام کرده ایم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مدیران رده یک شرکت‌های دولتی می‌توانند سه برابر حداقل دستمزد دریافت کنند که سال گذشته حدود ۲۳ میلیون تومان بود و بقیه مدیران رده پایین‌تر تا ۱۵ میلیون تومان می‌توانند دریافت کنند و اگر بالاتر از این مقدار دریافت کنند، باید اضافه دریافت را به بیت المال بازگردانند و اگر این کار را نکنند با آن‌ها برخورد قضایی می‌شود.
شریعتمداری در رابطه با نظارت بر کار افرادی که سال گذشته وام اشغال روستایی دریافت کردند، گفت: طبیعتا هر پروژه‌ای تا زمان اجرا نیاز به زمان دارد و ما روز گذشته اسامی افرادی که وام روستایی ارزان قیمت دریافت کردند را به تفکیک استان اعلام کردیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: اگر افرادی که وام ارزان قیمت اشتغال روستایی دریافت کرده اند، نتوانند در مدت زمان مقرر میزان اشتغال اعلام شده را ایجاد کنند، حتما نرخ سود یارانه آن‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.
شریعتمداری گفت: قرار بود با پرداخت ۷ هزار میلیارد تومان وام اشتغال روستایی، ۱۴۰ هزار شغل ایجاد شود که براساس گزارش‌ها تا امروز ۱۱۴ هزار شغل ایجاد شده است که برخی از آن‌ها کد تامین اجتماعی هم دریافت کرده اند.
وی در رابطه با حاشیه‌های انتصاب مدیر جوان صندوق بازنشستگی کشوری گفت: همه ما به جوان گرایی اعتقاد داریم، اما در زمان اجرا ملتزم به آن نیستیم، البته ما باید در انتصاب جوانان در سطوح مدیریتی به فرهیختگی و نخبه بودن آن‌ها نیز توجه کنیم.


کد مطلب: 107652

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/107652/چگونگی-بازنشستگی-زودهنگام-خبرنگاران

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir