۰
سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۹

ماجرای تیتراژ جنجالی سریال ماه رمضان

فرهاد جیدی خواننده جوان، ادعا می‌کند که ترانه قطعه «جورچین» را از حسین صفا خریده و آنچه محسن چاوشی خوانده غیرقانونی است.
ماجرای تیتراژ جنجالی سریال ماه رمضان
 از روز گذشته حاشیه‌هایی برای تیتراژ سریال «دلدار» ایجاد شده است. این سریال در شب‌های ماه مبارک رمضان از شبکه دو سیما پخش می‌شود و تیتراژش را محسن چاوشی بر روی شعری از حسین صفا خوانده است.
به گزارش تسنیم، اکنون فرهاد جیدی که از خوانندگان جوان است، ادعا می‌کند که ترانه این قطعه را با عنوان «جورچین» از حسین صفا خریده است. جیدی روز گذشته تصویری از یک کاغذ منتشر کرد که براساس آن، حسین صفا حق اجرای ترانه «جورچین» را به او واگذار کرده است.
فرهاد جیدی دراین‌باره می‌گوید: «سال ۱۳۹۴ حدود پنج ترانه از حسین صفا خریدیم. نامه واگذاری که ایشان امضا کرده‌اند را داریم و در وزارت ارشاد هم این نامه‌ها موجود است. من در چند سال گذشته درگیر مشکلاتی بودم و نتوانستم آلبومم را جمع کنم. الان که کار به مرحله نهایی رسیده، متوجه شدیم که ترانه در سریال دلدار اجرا شده است.»
او ادامه می‌دهد: «۱۰ روز به خاطر دوستی و رفاقتی که داشتیم اقدامی نکردیم. اما در این مدت نه چاوشی و نه صفا جواب ما را ندادند. بعد از این بی‌احترامی بود که مراحل قانونی و شکایت را آغاز کردیم. در شبکه‌های اجتماعی هم این موضوع را اطلاع رسانی کردیم. متاسفانه چاوشی و صفا بعد از اینکه موضوع را در شبکه‌های مجازی هم اعلام کردیم، باز هم پاسخگو نبودند.
جیدی در پاسخ به این پرسش که آیا نسبت به موسیقی و تنظیم «جورچین» هم ادعایی دارید، می‌گوید: «امیدوارم به خاطر شناخته شده بودن این دو هنرمند حق ما خورده نشود. ما ترانه جورچین را خریده‌ایم. ملودی و تنظیم اثری که اکنون در تیتراژ «دلدار» پخش می‌شود مال چاوشی است و با آنچه ما ساخته‌ایم کاملا متفاوت است. اما بحث اصلی ما در زمینه ترانه‌ جورچین است. البته ممکن است ادعا کنند که چاوشی از موضوع ترانه و واگذاریش به ما بی‌اطلاع بوده است. اما آنچه ما از دوستی نزدیک چاوشی و صفا خبر داریم، بعید است که چاوشی هم در جریان این موضوع نبوده باشد.»
او ادامه می‌دهد: «البته براساس قانون مقصر این ماجرا حسین صفا است که ترانه را به دو نفر واگذار کرده است.»
این خواننده می‌گوید: «ما برای شکایتمان از وزارت ارشاد هم استعلام گرفته‌ایم و شورای شعر و دفتر موسیقی هم این موضوع را تایید می‌کنند. ما به طور قانونی از صفا شکایت کرده‌ایم. اثری که در سریال «دلدار» پخش می‌شود غیرقانونی است چرا که ترانه مال شخص دیگری است. ما یک هفته است که با دوستانمان تلاش می‌کنیم ماجرا را دوستانه حل کنیم، اما آنها جواب ما را نمی‌دهند. متاسفانه در روزهای گذشته طرفداران این دو هنرمند در شبکه‌های اجتماعی، صفحه‌های ما را مورد هجوم قرار داده‌اند و تهمت و ناراوای بسیاری به ما گفته‌اند. من از این ماجرا هم خیلی شاکی هستم.»
جیدی درباره یکپارچه نبودن ارگان‌هایی که مجوزها را صادر می‌کنند، تاکید می‌کند: وزارت ارشاد تمام مجوزهای مربوط به موسیقی را صادر می‌کند. در عین حال تیتراژ سریال‌های تلویزیونی از خود صدا و سیما مجوز می‌گیرد. اگر یک مرجع همه این کارها را می‌کرد شاید اجازه خواندن این قطعه را به چاوشی نمی‌دادند.
این خواننده در پایان می‌گوید: «آلبومم در حال طی کردن کارهای نهایی‌اش است. قطعه‌ «جورچین» در آلبوم هست و قرار بود نام آلبوم هم «جورچین» باشد. متاسفانه این اتفاق تمام برنامه‌های ما را به هم زده است. البته آلبوم قطعا منتشر می‌شود. براساس قانون اگر غرامت کارشان را پرداخت کنند، این کار دیگر متعلق به ما نخواهد بود.»
 
کد مطلب: 107692
برچسب ها: تیتراژ سریال
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *