کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عربستان به توانایی بالای یمن توجه کند

25 ارديبهشت 1398 ساعت 11:22

یک کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار کرد: در حال حاضر نیروهای انصارالله در عرصه میدانی دست بالاتری نسبت به عربستان سعودی و حامیان آن در عرصه جنگ در این منطقه دارند.


یک کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار کرد: در حال حاضر نیروهای انصارالله در عرصه میدانی دست بالاتری نسبت به عربستان سعودی و حامیان آن در عرصه جنگ در این منطقه دارند.
به گزارش ايسنا، حسن هانی‌زاده با بیان این‌که بعد از گذشت چهار سال از تجاوز ارتش و همپیمانان عربستان سعودی علیه مردم یمن اکنون موازنه قدرت در این منطقه به نفع انصارالله و نیروهای مقاومت در این منطقه تغییر کرده است، تصریح کرد: در طول چهار سال گذشته شاهد جنایت‌های سعودی‌ها علیه مردم یمن بودیم. جنایت‌هایی که با سکوت جامعه جهانی همراه بود و حتی برخی از کشورها برای سکوت کردن در برابر این اقدامات از آل‌سعود رشوه گرفتند و تسلیحات پیشرفته نظامی در اختیار این کشور قرار دادند. در این مدتنیروهای مردمی در یمن با تکیه بر امکانات خود یک استراتژی بومی برای تقابل با عربستان سعودی تعریف کردند و بر اساس این استراتژی توانستند موازنه قدرت را در این منطقه به نفع خود تغییر دهند.
این کارشناس مسائل خاورمیانه در این ارتباط افزود: ارتش یمن و مردم این منطقه با ابتکارات خود توانستند که سطح موشک‌های بالستیک‌شان را ارتقا دهند و اقدام به تولید پهپادهای پیشرفته کنند. این مسائل در حال حاضر باعث شده که نیروهای مقاومت در یمن در عرصه میدانی دست بالاتری نسبت به سعودی‌ها داشته باشند. علی‌رغم این‌که عربستان سعودی طی چهار سال گذشته میلیاردها دلار هزینه دریافت سلاح‌های پیشرفته از کشورهایی چون آمریکا، آلمان، انگلیس، فرانسه و … کرده است.
وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود با اشاره به تحولات اخیر صورت گرفته در یمن و عقب‌نشینی انصارالله از سه بندر مهم در یمن از جمله بندر الحدیده، اظهار کرد: انصارالله برای نشان دادن حسن نیت خود تصمیم گرفت از این بنادر خارج شود تا گام‌های بعدی در راستای تحقق صلح در این منطقه، را سازمان ملل و نیروهای مقابل بردارند و در عمل نشان دهند که آیا حقیقتاً به دنبال صلح هستند یا نه؟
هانی‌زاده ادامه داد: در برابر این اقدام انصارالله درچند روز اخیر نیروهای عربستان سعودی به جای تعهد به مفاد قرارداد استکهلم بارها به شهرهای یمن حمله کرده و جنایت‌های خود در این منطقه را تشدید کرده‌اند. در پاسخ به این اقدامات جنایتکارانه سعودی‌ها انصارالله یمن تصمیم گرفت به برخی از تأسیسات شرکت آرامکو در عربستان سعودی (دو نیروگاه پمپاژ نفت وابسته به شرکت آرامکو) حمله کند چنانکه طبق اخبار منتشر شده آسیب‌های جدی به این تأسیسات وارد شده و در واقع انصارالله تلاش داشته که این پیام را به مقامات عربستانی انتقال دهد که اگر آنها به حملات خود علیه یمن ادامه دهند انصارالله و ارتش یمن عمق بیشتری از سرزمین‌های عربستان سعودی را مورد هدف قرار خواهند داد؛ چرا که در حال حاضر نیروی مردمی یمن از توانایی بالایی برای ضربه زدن به اهداف اقتصادی عربستان سعودی برخوردار است و این موضوعی است که عربستان سعودی باید به آن توجه کند.
این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: در مقابل اقدام انصارالله در راستای عقب‌نشینی از سه بندر مهم در یمن، عربستان سعودی نه تنها به تعهدات خود عمل نکرده، بلکه به مراکزی از این کشور حمله کرد و این اقدام در راستای عدم پایبندی عربستان سعودی به قوانین بین‌المللی و توافقات استکهلم است


کد مطلب: 107736

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/107736/عربستان-توانایی-بالای-یمن-توجه-کند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir