۰
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۱

دیدار فارسی‌آموزان ارمنستانی با سفیر ایران

همزمان با ماه رمضان دانش‌آموزان فارسی آموز مدرسه آیگستان استان آرارات ارمنستان به همراه مدیر و معلمان این مرکز آموزشی امروز میهمان سجادی سفیر کشورمان در ایروان بودند.
به گزارش ایسنا، در این دیدار مدیر مدرسه آیگستان با تشکر از مساعدت‌ها و کمک‌های سفارت کشورمان در راه اندازی کلاس زبان فارسی در این مدرسه، آموزش زبان فارسی را موجب آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ، تمدن و تاریخ کهن ایران توصیف کرد و افزود: تلاش می‌کنیم با نظارت و تشویق بیشتر دانش‌آموزان و استفاده از معلمان با تجربه در یادگیری فراگیران نقش فعالی داشته باشیم.
در ادامه این دیدار، سید کاظم سجادی سفیر کشورمان در ایروان ضمن تشکر از تلاش‌های استاندار آرارات و مدیر مدرسه آیگستان تاکید کرد: زبان‌آموزی در ابتدا باعث آشنایی فراگیران با فرهنگ، تمدن و تاریخ غنی ایران می‌شود و در نهایت منجر به نزدیکی دو ملت و گسترش روابط بین دو کشور در آینده نزدیک خواهد شد.
سجادی ترویج آموزش زبان فارسی در ارمنستان را منجر به توسعه گردشگری، افزایش همکاری‌های علمی و دانشگاهی، گسترش تجارت و ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی و ترویج فرهنگ ایرانی در ارمنستان دانست و از معلمان و مدیران مراکز آموزش زبان فارسی خواست با استفاده از روش‌های نوین یادگیری نظیر نمایش فیلم، پخش موسیقی، بازی‌های کامپیوتری و بازی‌های کودکانه منجر به علاقه بیشتر فراگیران به یادگیری شوند.
سفیر کشورمان در ارمنستان در پایان این دیدار پیوندهای تاریخی و تمدنی جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان را ناگسستنی و پایدار توصیف کرد و افزود: ایران و ارمنستان همواره طی قرن‌های گذشته در کنار یکدیگر بوده و در مراحل مختلف و برهه‌های حساس همیشه از همدیگر حمایت و پشتیبانی کرده‌اند.
همچنین ژرژیک آبراهامیان مدیر مرکز آموزشی و فرهنگی و معلم این مدرسه نیز با اشاره به راه اندازی این کلاس در استان آرارات از اقبال و اشتیاق والدین و فرزندان آنان برای یادگیری زبان فارسی خبر داد و افزود: هم اکنون بیش از ۳۰ دانش آموز در این مدرسه به یادگیری زبان فارسی مشغول می‌باشند که با توجه به محدودیت امکانات در حال حاضر قادر به پاسخگویی به تعداد زیادی از دانش‌آموزان که مشتاق فراگیری زبان فارسی هستند، نمی‌باشیم.
همچنین دانش‌آموزان و فراگیران زبان فارسی در این ملاقات دوستانه میزان آموخته‌های خود از زبان فارسی را ارائه کردند و در پایان این دیدار جوایزی از سفیر کشورمان دریافت کردند.
لازم به ذکر است؛ کلاس آموزش زبان فارسی در مدرسه آیگستان استان آرارات حدود سه ماه پیش با حضور سفیر کشورمان و استاندار آرارات در این مدرسه افتتاح شد.
کد مطلب: 107915
برچسب ها: فارسی ارمنستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *