کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مخالفت با وزارت خارجه لطمه به منافع ملی نزند

31 ارديبهشت 1398 ساعت 9:16

یک فعال سیاسی گفت: نباید عده‌ای به خاطر مخالفت با وزارت خارجه اظهارنظرهایی درباره مسائل منطقه‌ای کنند که به منافع ملی کشور لطمه واد شود.


یک فعال سیاسی گفت: نباید عده‌ای به خاطر مخالفت با وزارت خارجه اظهارنظرهایی درباره مسائل منطقه‌ای کنند که به منافع ملی کشور لطمه واد شود.
به گزارش ايسنا، قربانعلی قائمی در واکنش به اظهارنظر افراد غیر مسئول در حوزه سیاست خارجی کشورمان، اظهار کرد: در ساختار سیاسی کشور وزارت خارجه در قبال مسائل خارجی مسئولیت داشته و در قبال مسئولیت خود هم باید پاسخگو باشد؛ بنابراین افرادی که در حوزه سیاست خارجی مسئولیتی ندارند و پاسخگوی مردم هم نیستند نباید به خود حق دهند که درباره مسائل مهم منطقه بدون آنکه به تبعات اظهارات خود توجهی داشته باشند، اظهارنظر کنند.
وی در ادامه چنین گفت: در گذشته هم شاهد این بودیم که افرادی با اقدامات و اظهارنظر خود به منافع ملی کشور آسیب وارد کردند و پاسخگوی مردم هم نبودند؛ نمونه آن بالا رفتن از سفارت چند کشور بود، البته فقط کسانی محاکمه شدند که از دیوار سفارت بالا رفتند نه آمران آنها.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: در شرایط کنونی خاورمیانه نباید افرادی در داخل کشور به خاطر اینکه با وزارت خارجه فاصله دارند به خود حق دهند که درباره مسائل منطقه‌ای و بدون توجه به منافع ملی کشور اظهار نظر کنند. نباید مخالفت با وزارت خارجه دلیلی برای لطمه به منافع کشور باشد.
وی در پایان گفت: افرادی که بدون توجه به منافع کشور درباره مسائل منطقه‌ای و سیاست خارجی اظهارنظر می‌کنند، اگر اطلاعات کافی ندارند باید احضار و توجیه شوند و اگر با اطلاع این اظهارات را بیان می‌کنند، باید به خاطر آسیب رساندن به منافع ملی کشورمان بازخواست شوند.


کد مطلب: 108049

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/108049/مخالفت-وزارت-خارجه-لطمه-منافع-ملی-نزند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir