کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزییات طرح مالیات برفعالیتهای اختلال زا

31 ارديبهشت 1398 ساعت 16:56

وزیر اقتصاد و دارایی جزییات طرح جدید مالیاتی وزارت اقتصاد را بیان کرد.


وزیر اقتصاد و دارایی جزییات طرح جدید مالیاتی وزارت اقتصاد را بیان کرد.
به گزارش"پایگاه خبری تحلیلی خط بازار"یکی از مشکلات اصلی در اقتصاد ایران، فعالیت های غیرمولد و سوداگرانه است که بخش واقعی اقتصاد را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است. این درحالی است که فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و دارایی خبر از طراحی سازوکاری داده تا بتواند انگیزه سوداگری در اقتصاد را که منجر به اختلال می شود، کاهش دهد
وی در گفتگوی اختصاصی با خط بازار ضمن بیان این موضوع تاکید کرد: در اقتصادی که ریسک آن بالا است، برخی به جای اینکه فعال اقتصادی باشند، به دنبال سوداگری از فعالیت های اقتصادی هستند و لذا شاهد سودهای کلان بادآورده هستیم
دژپسند با بیان اینکه براساس عده ای همواره در کمین بازار کالاهایی هستند که قابلیت کسب سودهای بادآورده را دارد، گفت: این افراد با ایجاد محیط مصنوعی و فشار بر آن بازار حباب قیمتی و سود ایجاد می کنند.
وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص اقدام جدید وزارت اقتصاد برای کاهش چنین فعالیت هایی گفت: ما در مجموعه وزارت اقتصاد با همکاری بخش های مربوطه به دنبال طراحی سازوکاری هستیم که انگیزه این افراد برای چنین فعالیت هایی را کاهش دهد.
وی در خصوص جزییات این سازوکار گفت: برای طراحی و عملیاتی نمودن چنین مکانیسمی در ابتدا به دنبال شناسایی فعالیت های اختلال زا و سپس کمی نمودن این فعالیت ها هستیم
دژپسند افزود: بعد از این دو مرحله بر سود این کالاها مالیات ویژه وضع خواهیم کرد.
وزیر اقتصاد در پاسخ به خبرنگار خط بازار در خصوص نوع مالیات مورد نظر گفت: قطعا بر یک فعالیت اقتصادی که سود بادآورده دارد بایستی با یک رفتار متفاوت مالیاتی برخورد کرد و لذا مالیاتی که بر یک فعالیت سوداگرانه متفاوت تر از مالیات بر یک فعالیت مولد است.
وی راه کار مالیات بر فعالیت های اختلال زا را یکی از ابزارهای موثر و قوی در کاهش انگیزه سفته بازی عنوان کرد و گفت: این ابزاری است که در دنیا در بسیاری از کشورها تجربه شده و موفق بوده است.
دژپسند در خصوص زمان نهایی شدن این مکانیسم نیز گفت: براساس قول و قرارهایی که با نمایندگان مجلس به ویژه کمیسیون اقتصادی گذاشته ایم امیدواریم در سریع ترین زمان ممکن سازوکار این نوع مالیات آماده و اجرا گردد.


کد مطلب: 108094

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/108094/جزییات-طرح-مالیات-برفعالیتهای-اختلال-زا

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir