کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کواکبیان در صحن علنی مجلس:

آقای رئیس‌جمهور هرچه سریع‌تر سخنگوی دولت را معرفی کند

31 ارديبهشت 1398 ساعت 19:10

عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس از رئیس جمهور خواست تا هرچه سریع تر سخنگوی دولت را تعیین کند.


عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس از رئیس جمهور خواست تا هرچه سریع تر سخنگوی دولت را تعیین کند.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مصطفی کواکبیان در نشست علنی نوبت عصر دیروز مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی به رئیس جمهور، گفت: آقای روحانی خطیب توانمندی هستند و در حالی که نمایندگان به ایشان دسترسی ندارند چگونه خبرنگاران می‌توانند سوالات خودشان را از دولت بپرسند؟ لذا باید سخنگویی برای دولت تعیین شود تا خبرنگاران سوالات خود را پیگیر شوند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر دفاع انگلیس اظهارات بی‌ربطی را اخیرا مطرح کرده و به اتباع ایرانی که در انگلیس زندگی می‌کنند هشدار داده است لذا به عنوان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس تاکید می‌کنم در این شرایط سخت ملت ایران تبعیت انگلیس از ترامپ را فراموش نمی‌کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین در تذکری به وزیر ورزش و جوانان، گفت: ضمن تبریک به تیم پرسپولیس و خداقوت به تیم استقلال از عدم توجه به خصوصی‌سازی این دو تیم انتقاد جدی وجود دارد.

کواکبیان در جریان تصویب فوریت اصلاح قانون مبارزه با پولشویی:
بسیاری می‌گویند امروزه ضرر پولشویی و فساد بر اقتصاد از تحریم‌ها بیشتر است
آیا دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اختیار خارج کردن CFT و پالرمو را از دستور کار این مجمع دارد؟

دکتر مصطفی کواکبیان در موافقت با فوریت لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در صحن علنی مجلس، ضمن تبریک ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: امام حسن مجتبی(ع) همه ما را فرا مي‌خوانند به اینکه بهترین خوبی‌ها و بهترین نیکویی‌ها، خلق حسن هست و انشاالله همه تأسی کنیم.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس خطاب به علی لاریجانی که ریاست جلسه را عهده‌دار بود، افزود: من یک تذکر داشتم که اگر اجازه دهید آن تذکر را در همین رابطه عرض بکنم. ما حدود بیش از سه چهار ماه است که بحث cft و پالرمو را به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستادیم ولی اخیراً شنیدیم که دبیر مجمع آن را از دستور خارج کرده است. واقعا من نمي‌دانم ایشان چنین اختیاری را داشته‌اند که این موضوعات را از دستور خارج کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: مجلس واقعا وقت زیادی ندارد که وقت صرف شود، تصویب شود، با اکثریت آرا به شورای نگهبان مي‌رود و بعد مي‌رود به مجمع و آنها هم می‌گویند ما تشخیص دادیم که از دستور خارج کنیم. امیدواریم که این حرف درستی نباشد و ما اشتباه شنیده باشیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه به موافقت با فوریت لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی پرداخت و اظهار داشت: عزیزان توجه داشته باشند. من از برادر عزیزمان آقای امیرآبادی تعجب مي‌کنم. آقای امیرآبادی عزیز؛ چه چیزی فوری‌تر، و چه چیزی مهمتر و چه چیزی اساسی‌تر از رانت خواری، فساد و پولشویی در کشور وجود دارد که باید با آن مقابله شود؟ واقعا ما فوری‌تر از آن هم داریم؟
وی افزود: فساد، فساد، فساد، جوری شده است که مردم مي‌گویند که تحریم‌ها تاثیر چندانی بر اقتصاد ندارد بلکه این پولشویی‌ها، فساد‌ها و رانت‌خواری‌ها بیشتر از تحریم‌ها تاثیر دارد. آن وقت عزیز ما مي‌گوید که چیز مهمی نیست و خیلی فوریت ندارد، اتفاقاً فوری‌تر از آن ما موضوعی نداریم که تصویب کنیم.
عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: دوستان توجه داشته باشند ما در قانون یک سری دستگاه‌ها را مکلف کرده‌ایم اما آنها هیچ اختیاری نداشتند. ما اینجا آمدیم و گفتیم دستگاه‌های ناظر ما مثل بانک مرکزی، بیمه مرکزی، بورس و... بتوانند اختیار داشته باشند و در مبارزه با پولشویی دارای تکریم شوند و ضمناً ما گفتیم که پاسخگویی هم وجود داشته باشد.
کواکبیان افزود: در اینجا آمده که نهادها و دستگاه‌های یاد شده موظفند در صورت شناسایی تخلف یا جرم، حسب مورد نسبت به برخورد یا اعلام آن به مراجع قضایی و غیر قضایی صالح اقدام نمایند. لذا ما اینجا چارچوب و بست و بند بهتری برای قانون قبلی مبارزه با پولشویی پیش بینی کردیم که من خواهشم از همه عزیزان این است که با توجه به اینکه ما واقعاً در کشور نباید بحث هیچگونه پولشویی داشته باشیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: باید دامن دستگاه‌های اجرایی از هرگونه فساد و رانت خواری و پولشویی مبرا باشد.
وی افزود: این لایحه، بهترین لایحه‌ای است که دولت مطرح کرده و دوفوریت‌اش را برای جلوگیری از فساد و پولشویی آورده و خواهشم از همه عزیزان این است که انشاالله با رای مثبت به این موضوع و دو فوریت آن؛ ما بتوانیم بخشی از فسادی که خدایی نکرده برخی از دستگاه‌ها دچارش باشند و اشخاصی که دچار پولشویی شوند در این نظام جلوگیری کنیم.

                                         
 


کد مطلب: 108102

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/108102/آقای-رئیس-جمهور-هرچه-سریع-تر-سخنگوی-دولت-معرفی-کند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir