۰
چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۶

دیدار قریب الوقوع ماکرون با خلیفه حفتر

منابع آگاه اعلام کردند که قرار است رئیس جمهوری فرانسه امروز (چهارشنبه) با فرمانده‌ نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" دیدار کند.
منابع آگاه اعلام کردند که قرار است رئیس جمهوری فرانسه امروز (چهارشنبه) با فرمانده‌ نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" دیدار کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه العربیه، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه امروز در کاخ الیزه با خلیفه حفتر، فرمانده‌ نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" دیدار خواهد کرد.
پیشتر ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه اعلام کرده بود که ماکرون قصد دارد به منظور پیشبرد روند سیاسی شکست خورده در لیبی به زودی با فرمانده نیروهای ارتش ملی لیبی دیدار کند.
ابراز نگرانی کانادا نسبت به تشدید خشونت در لیبی
از سوی دیگر، دولت کانادا نسبت به تحولات و تشدید خشونت در لیبی ابراز نگرانی کرد و خواستار اجرای فوری آتش‌بس میان تمامی طرف‌های لیبیایی شد.
وزارت خارجه کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور نسبت به افزایش خشونت‌ها در طرابلس و اطراف آن و بمباران‌های بی هدف مناطق مسکونی و حملات به کادرهای پزشکی نگران است.
وزارت خارجه کانادا تمامی طرف‌های درگیر در لیبی را به پایبندی‌ به قوانین انسانی بین‌المللی که شامل تضمین حمایت و حفاظت از غیرنظامیان از جمله مهاجران و پناهجویان و اجازه به ورود کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان می‌شود، ترغیب کرد.
این وزارتخانه از طرف‌های درگیر در لیبی خواست تا به غیرنظامیانی که تمایل دارند مناطق درگیری را ترک کنند و به مناطق امن بروند، این اجازه را به آنها بدهند.
کانادا اعلام کرد که از تمایل ملت لیبی برای داشتن کشوری با ثبات، دموکراتیک و شکوفا حمایت می‌کند.
حمایت آلمان از منع ارسال تسلیحات به لیبی
از سوی دیگر، سفیر آلمان در لیبی در صفحه خود در توییتر نوشت که کشورش به طور تمام قد از تصمیم سازمان ملل در خصوص دعوت به آتش‌بس فوری در لیبی و از سرگیری روند سیاسی در این کشور حمایت می‌کند.
وی همچنین گفت که آلمان از اجرای قاطع منع ارسال تسلیحات به لیبی در سایه اتهامات وارده میان طرف‌های درگیر در این کشور  به افزایش دریافت سلاح از کشورهای دیگر حمایت می‌کند.
صادرات سلاح به لیبی از ۹ سال پیش به موجب قطعنامه شورای امنیت ممنوع است.
کد مطلب: 108149
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *