۰
پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۱

عکسی که باعث برکناری شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فسا به دلیل سهل انگاری و تشخیص نادرست در شناسایی عکس پلنگ در جنگل‌های این شهرستان، از مسئولیت خود کنار گذاشته شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فسا به دلیل سهل انگاری و تشخیص نادرست در شناسایی عکس پلنگ در جنگل‌های این شهرستان، از مسئولیت خود کنار گذاشته شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس، گفت: رئیس اداره محیط زیست فسا در موضوع تشخیص درستی عکس پلنگ در منطقه میان جنگل فسا اشتباه کرده و این عکس را که متعلق به مناطقی از آفریقا بود به اسم این شهرستان منتشر کرد.
محمودی با بیان اینکه به ما اعلام شده بود که عکاس معرفی شده مورد اعتماد و عکس نیز موثق است افزود: افرادی که متخصص محیط زیست هستند باید بتوانند تشخیص دهند که عکس پلنگ متعلق به منطقه یاد شده نبوده است و آن‌ها در این تشخیص اشتباه کرده اند.
وی افزود: هر چند پلنگ ایرانی با پلنگ آفریقایی تفاوت چندانی از نظر شکل ظاهری ندارند، اما افراد متخصص در حوزه محیط زیست باید بتوانند انتساب یک عکس به یک منطقه را از نظر فنی تشخیص دهند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: با رئیس اداره محیط زیست شهرستان فسا و همه کسانی که در این زمینه کوتاهی کرده اند برخورد اداری شده ضمن آنکه عکاس این عکس نیز به اشتباه خود اعتراف و از مردم عذر خواهی کرده است.
محمودی تصریح کرد: زیستگاه پلنگ در کشور تمام شده و جایی تحت عنوان زیستگاه پلنگ ایرانی وجود ندارد. 
چند روز پیش اداره محیط زیست فسا با انتشار عکسی اعلام کرد پلنگ ایرانی در منطقه میان جنگل این شهرستان دیده شده و عکاس حیات وحش این شهرستان موفق به عکسبرداری از آن شده است.
شهرسان فسا در ۱۳۰ کیلومتری جنب شرقی شیراز است.
کد مطلب: 108215
برچسب ها: پلنگ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *