۰
جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۶

تداوم اعتراض ها در الجزایر

هزاران الجزایری در ادامه اعتراضات به وضع موجود، روز جمعه در پایتخت و برخی دیگر شهرها علیه مسئولان دولت قبلی تظاهرات کردند و خواستار انتقال مسالمت آمیز قدرت شدند.
هزاران الجزایری در ادامه اعتراضات به وضع موجود، روز جمعه در پایتخت و برخی دیگر شهرها علیه مسئولان دولت قبلی تظاهرات کردند و خواستار انتقال مسالمت آمیز قدرت شدند.
به گزارش شبکه خبری الجزیره، معترضان در پایتخت و برخی دیگر شهرهای این کشور با سردادن شعارهایی بر اخراج مسئولان نظام عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری سابق و کنار گذاشتن آنها از مرحله انتقال قدرت در این کشور تاکید کردند.
تظاهرکنندگان با تجمع در میدان البرید اصلی ترین میدان پایتخت، محاکمه و مجازات برخی مقام های نظام سابق که آنها را افراد فاسد نامیدند، خواستار شدند.
این چهاردهمین جمعه ای است که تظاهرات کنندگان الجزایری به اعتراضات خود در این کشور ادامه می دهند.
مقام های الجزایری اخیرا سعید برادر بوتفلیقه و دو تن از مدیران دستگاه امنیتی دولت قبلی را به اتهام دست داشتن در طرح های مربوط به کارشکنی در حل مشکلات موجود و نیز ایجاد آشوب در کشور بازداشت کردند.
الجزایر این روزها شاهد تغییراتی اساسی در ساختار سیاسی خود است. این تغییرات در پی اعتراضات مردمی از سوم اسفند ماه گذشته و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری الجزایر، آغاز شد.
مردم الجزایر به حضور 'عبدالعزیز بوتفلیقه' در انتخابات ریاست جمهوری برای پنجمین بار متوالی معترض بودند و سرانجام بوتفلیقه را مجبور کردند تا از سمت خود کناره گیری کند و پس از آن بن صالح رئیس پارلمان این کشور طبق ماده 102 قانون اساسی به صورت موقت رئیس جمهوری شد، اما استعفای بوتفلیقه و انتصاب بن صالح، از شدت نارضایتی ها نکاسته و مردم الجزایر خواستار برکناری تمام مقام های دولت سابق هستند.
کد مطلب: 108247
برچسب ها: الجزایر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *