۰
يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۹

جلسات سخنگوی دولت منظم برگزار شود

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: جلسات سخنگوی دولت باید منظم برگزار شده و اخبار صحیح، شفاف، به موقع و با رعایت اصل صداقت در اختیار جامعه قرار گیرد.
یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: جلسات سخنگوی دولت باید منظم برگزار شده و اخبار صحیح، شفاف، به موقع و با رعایت اصل صداقت در اختیار جامعه قرار گیرد.
به گزارش ايسنا، علی محمد نمازی با بیان اینکه دولت باید در مقابل جامعه پاسخگو باشد، اظهار کرد: اخبار مهم کشور، مواضع دولت درباره مسائل داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، برنامه‌ها و پروژه‌ای دولت باید به اطلاع مردم رسانده شود. دولت باید آمادگی ارائه اطلاعات به جامعه را داشته باشد و این وظیفه به عهده سخنگوی دولت است. سخنگو برای ارائه درست اخبار و اطلاعات به مردم، باید به دانش ارتباطات مسلط باشد و با روابط عمومی خوب، اعتماد جامعه را بدست آورد.
این فعال سیاسی با اشاره به اینکه شفافیت به اعتماد متقابل دولت و ملت کمک می‌کند، افزود: سخنگوی دولت با عملکرد خوب خود می‌تواند شفافیت را ایجاد کند تا جامعه ابهامی نسبت به عملکرد دولت نداشته باشد. جامعه باید به این اطمینان برسد که اخباری که دولت ارائه می‌کند، اخبار صحیحی بوده و امانت‌داری در ارائه این اخبار رعایت شده است. اعتماد مردم به صداقت در اطلاع‌رسانی دولت موجب می‌شود که اخبار نادرست و شایعات نتوانند جای اخبار صحیح را بگیرند.
نمازی همچنین خاطرنشان کرد: اصل اطلاع رسانی به موقع باید مورد توجه سخنگوی دولت باشد. هر خبری زمان مشخص خود را دارد که اگر در آن مقطع زمانی به مخاطب بیان نشود، اهمیت و خاصیت خود را از دست می‌دهد. اطلاع‌رسانی به موقع اهمیت زیادی در جلب اطمینان جامعه دارد.
وی در پایان با بیان اینکه جلسات سخنگویی دولت باید منظم برگزار شده و اخبار صحیح و به موقع و با رعایت اصل صداقت در اختیار جامعه قرار گیرد، گفت: سخنگو جدا از اطلاع‌رسانی صحیح و شفاف باید به بازخورد اطلاع‌رسانی خود توجه داشته باشد زیرا توجه به این بازخورد به بهبود روند اطلاع‌رسانی کمک می‌کند. سخنگوی دولت مکانیسمی تعریف کند تا بتواند بازخوردهای اطلاع‌رسانی خود به جامعه را دریافت کند.
کد مطلب: 108324
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *