۰
سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۴

ماجرای پس گرفتن طلای کشتی آزاد چه بود؟

سرپرست تیم ملی کشتی آزاد با بیان اینکه گرفته شدن مدال محمدباقر یخکشی نتیجه لجبازی یکی از مسئولان برگزاری رقابت‌های جام ساساری بوده است، گفت: مسئولان فدراسیون چیزی در این‌باره که پوشیدن تی‌شرت آستین کوتاه بر روی سکو خلاف مقررات است، نگفته بودند.
سرپرست تیم ملی کشتی آزاد با بیان اینکه گرفته شدن مدال محمدباقر یخکشی نتیجه لجبازی یکی از مسئولان برگزاری رقابت‌های جام ساساری بوده است، گفت: مسئولان فدراسیون چیزی در این‌باره که پوشیدن تی‌شرت آستین کوتاه بر روی سکو خلاف مقررات است، نگفته بودند.
هادی حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اتفاق رخ داده برای محمدباقر یخکشی در تورنمنت ساساری ایتالیا که منجر به از دست رفتن مدال طلای او شد، اظهارکرد: پیش از اهدای مدال کشتی‌گیران وزن ۶۱ کیلوگرم، مراسم اهدای مدال آزادکاران وزن ۵۷ کیلوگرم برگزار شد که نادر حاج آقا نیا با همان تی‌شرت ورزشی آستین کوتاه بر روی سکو رفت و مدال برنز خود را دریافت کرد اما هیچ مشکلی پیش نیامد و صحبتی هم از سوی مسئولان برگزاری مسابقات مطرح نشد، اما در زمان اهدای مدال محمدباقر یخکشی خانم ادیت مسؤول برگزاری مسابقات عنوان کرد ورزشکار نباید با آستین کوتاه بر روی سکو حاضر شود، سپس یک لباس آستین بلند متعلق به ایتالیا را به ما داد و گفت این را تن کشتی‌گیرتان کنید که ما قبول نکردیم، حتی ما از نماینده اتحادیه جهانی کشتی که از کشور اسلواکی بود نیز سوال کردیم که او گفت رفتن بر روی سکو با لباس آستین کوتاه مشکلی ندارد.
سرپرست تیم ملی کشتی آزاد افزود: پس از آن یخکشی روی سکو رفت، سرود هم پخش شد و او مدالش را گرفت اما وقتی از سکو پایین آمد، خانم ادیت مدال طلا را از یخکشی گرفت و آن را دور گردن خود انداخت، سپس به من نگاه کرد و انگشت شصت خود (لایک) به من نشان داد!
وی با بیان اینکه این اتفاق فقط نتیجه لجبازی خانم ادیت با کشتی ایران بود، گفت: اگر پوشیدن تی‌شرت آستین کوتاه بر خلاف مقررات بود چرا به نادر حاج آقانیا که او نیز با تی‌شرت ورزشی بر روی سکو رفت مدال دادند و هیچ مشکلی هم پیش نیامد و یا اینکه کشتی‌گیر سنگین وزن کانادا با شلوارک روی سکو رفت و به او نیز کاری نداشتند. پس از این اتفاق سایر کشتی‌گیران ما با لباس آستین بلند به روی سکو رفتند اما لجبازی خانم ادیت باعث شد مدال طلا را از یخکشی بگیرند.
حبیبی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود تذکر مسئولان برگزاری مسابقات، لباس آستین بلند یا گرمکن ورزشی به یخکشی داده نشد تا با آن به روی سکو برود، گفت: مگر مراسم توزیع مدال چقدر طول می‌کشد؟ آن‌ها مراسم را برگزار کردند و وقتی نماینده اتحادیه جهانی می‌گوید پوشیدن آستین کوتاه مشکل قانونی ندارد، چرا باید کشتی‌گیر ما با لجبازی آن خانم از مدالش محروم شود؟ ما قطعاً این موضوع را تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری خواهیم کرد.
وی در پاسخ به این سوال که اگر پوشیدن آستین کوتاه خلاف مقررات نیست، پس چرا اتحادیه جهانی کشتی در خبر خود عنوان کرده این اقدام کشتی‌گیر ایران خلاف مقررات بوده و حتی چند مرتبه نیز به او تذکر داده شده، خاطرنشان کرد: اظهار نظر اتحادیه جهانی کشتی بر اساس گزارش همین خانم ادیت است. این کار فقط یک لجبازی بود و هیچ مقرراتی در این باره زیر پا گذاشته نشد. حتی با آقای کومار و امامی هم صحبت کردم و آن‌ها هم گفتند چنین قانونی وجود ندارد.
سرپرست تیم ملی کشتی آزاد در پاسخ به این سوال که آیا ابلاغیه فدراسیون جهانی به فدراسیون‌های ملی در این باره به اطلاع آن‌ها رسانده شده بود یا خیر؟ گفت: هیچ چیزی در این باره به ما ابلاغ نشد و ما اصلاً در جریان این موضوع نبودیم. اگر هم چیزی بوده روابط بین‌الملل فدراسیون باید آن را اعلام کند. پس از این اتفاق خانم ادیت آئین‌نامه‌ای را برای من فرستاد که در آن آمده بود کشتی‌گیران موظفند با موهای کوتاه و لباس متحد الشکل که نشان دهنده پرچم کشورشان باشند بر روی سکوی دریافت مدال حاضر شوند و اصلاً چیزی مبنی بر اینکه نباید تی‌شرت آستین کوتاه بپوشند در آن وجود نداشت.
حبیبی در پایان درباره دلیل دریافت کارت قرمز از سوی غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در این مسابقات که باعث شد وی نتواند کشتی‌گیران ایران را از کنار تشک کوچ کند، گفت: در جریان مبارزه امیر محمد یزدانی، سرمربی تیم ملی به ناداوری اعتراض کرد که آنجا نیز همین خانم ادیت آمد و به داوران گفت چرا کارت نمی‌دهید که آن‌ها هم ۲ کارت زرد که معادل کارت قرمز است را به سرمربی تیم ملی نشان دادند و او مجبور شد تا پایان مسابقات از روی سکو کشتی‌گیران را هدایت کند.
کد مطلب: 108453
برچسب ها: کشتی آزاد
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *