۰
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۷

خبری خوب برای بایدن

یک نظرسنجی جدید نشان داد، جو بایدن همچنان در میان کاندیداهای ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا با برتری حدودا بیست درصدی بر نزدیکترین رقیبش یعنی برنی سندرز پیشتاز است.
یک نظرسنجی جدید نشان داد، جو بایدن همچنان در میان کاندیداهای ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا با برتری حدودا بیست درصدی بر نزدیکترین رقیبش یعنی برنی سندرز پیشتاز است.
به گزارش ايسنا، در یک نظرسنجی انجام شده از سوی Harvard CAPS/Harris Poll که نتایج آن انحصارا در اختیار پایگاه هیل قرار گرفت نشان داده شد که ۳۶ درصد پاسخگویان دموکرات می گویند با بیشترین احتمال به جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا برای آن که تبدیل به کاندیدای ریاست جمهوری دموکراتها در انتخابات ۲۰۲۰ شود رای خواهند داد در حالی که در همین نظرسنجی این درصد برای برنی سندرز ۱۷ درصد بوده است.
این نظرسنجی جدیدترین مورد از نظرسنجی هایی است که در هفته‌های اخیر جو بایدن را در رقابت مربوط به انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برای تعیین کاندیدای ریاست جمهوری این حزب پیشتاز نشان داده است. این معاون رئیس جمهور سابق آمریکا از زمانی که ماه گذشته میلادی رسما کاندیداتوری‌اش را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد در اکثر نظرسنجی ها در سطح کشوری و ایالتی در آمریکا با برتری قابل توجهی بر دیگر کاندیداهای حزب دموکرات، پیشتاز بوده و معمولا برنی سندرز که جدی ترین رقیب او در انتخابات مقدماتی است، در جایگاه دوم قرار گرفته است.
همین نظرسنجی نشان داد که کامالا هریس، سناتور دموکرات، در جایگاه سوم با هشت درصد رای قرار گرفته است. بعد از او نیز یک سناتور دموکرات دیگر یعنی الیزابت وارن و همچنین پیت بوتیجج، شهردار شهر ساوث بند در ایالت ایندیانا هر کدام با رای برابر پنج درصد به صورت مشترک در جایگاه چهارم قرار گرفته اند.
در جایگاه پنجم نیز یک نماینده دموکرات سابق مجلس نمایندگان آمریکا یعنی بتو اورورکه با چهار درصد رای قرار گرفته است.
همچنین در این نظرسنجی ۳۵ درصد پاسخگویان گفتند که از نظر آنها بایدن کاندیدایی است که در میان همه کاندیداهای در حال رقابت در حزب دموکرات، بیشترین شانس را برای شکست دادن ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ دارد. در مقابل اما تنها ۱۱ درصد گفتند که سندرز بیشترین شانس را برای شکست دادن ترامپ خواهد داشت.
بخش عمده تمرکز بایدن در کمپین انتخاباتی‌اش حول این موضوع بوده که شرکت‌کنندگان در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات باید اولویت اصلی خود را بر مساله کاندیدایی که بیشترین قابلیت را برای شکست دادن ترامپ داشته باشد، قرار دهند.
در نظرسنجی مذکور ۳۳ درصد گفتند که چیزی که از نظر آنها مهمتر است این است که دموکراتها کاندیدایی را برای ریاست جمهوری معرفی کنند که مواضعی مشترک با مواضع آنها در زمینه مسائل مهم داشته باشد. در عین حال ۲۷ درصد گفتند که چیزی که برای آنها مهمتر است این است که کاندیدایی با شانس زیاد پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ از جانب حزب دموکرات معرفی شود. ۲۶ درصد نیز گفتند که هر دو خصوصیت به یک میزان مهم هستند.
نظرسنجی مذکور با پرسش از ۱۵۳۶ نفر و در بازه زمانی ۲۹-۳۰ مه انجام شده است.
کد مطلب: 108649
برچسب ها: بایدن
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *