۰
چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۲

برجام باید به نحو موثری اجرا شود

رییس جمهوری چین تاکید کرد برجام نتیجه جریان چندجانبه گرایی است و برای حفظ نظام عدم گسترش سلاح هسته ای و صلح و ثبات خاورمیانه اهمیت فراوانی دارد و باید به آن احترام گذاشت و به نحوی موثر آن را جرا کرد.
رییس جمهوری چین تاکید کرد برجام نتیجه جریان چندجانبه گرایی است و برای حفظ نظام عدم گسترش سلاح هسته ای و صلح و ثبات خاورمیانه اهمیت فراوانی دارد و باید به آن احترام گذاشت و به نحوی موثر آن را جرا کرد.
به گزارش ایرنا، "شی جین پینگ" روز چهارشنبه و پیش از آغاز سفر به روسیه در گفت و گو با رسانه های روسیه در پکن در پاسخ به پرسشی مربوط به اوضاع ایران گفت: اخیرا به خاطر تحریم یک جانبه آمریکا و تحمیل «فشار حداکثری» آمریکایی ها بر ایران، تنش شدیدی در منطقه ایجاد شده و باعث نگرانی در سطح جهان است.
وی گفت: چین و روسیه در مساله ایران و برجام، مواضع مشابهی دارند و امیدوارند همه طرف ها با برخوردی منطقی، حفظ خویشتنداری و تقویت رایزنی، از تنش فعلی بکاهند.
وی تصریح کرد: چین و روسیه نیز برای سوق دادن مساله به سمت مثبت، حفظ اعتبار سازمان ملل، صلح و ثبات جهان و منافع مشترک جامعه جهانی همکاری نزدیک خواهند داشت.
"شی" تاکید کرد: چین همچنین از منافع مشروع خود قاطعانه دفاع خواهد کرد.
آمادگی چین برای شرکت در بازسازی سوریه
رییس جمهوری چین در پاسخ به پرسشی مربوط به آمادگی چین برای بازسازی سوریه نیز گفت: سوریه کشوری متمدن با تاریخ دیرینه و از جمله کشورهای با نفوذ خاورمیانه است در سال های اخیر سوریه دچار نا آرامی شده و تاسیسات زیربنایی آن کشور به شدت تخریب شده و مردم آن کشور از این رویدادهای بسیار رنج می برند که باعث تاسف و ناراحتی ما شده است.
وی ادامه داد: اوضاع سوریه اکنون رو به بهبود گذاشته و روند حل سیاسی مساله نیز در حال پیشرفت است و بازسازی کشور نیز در جریان است چین مایل است تا در حد امکان در بازسازی سوریه شرکت کند تا مردم آن کشور هرچه زودتر به نظم و زندگی عادی خود برگردند.
"شی جین پینگ" رییس جمهوری چین بنا به دعوت "ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه برای دیدار رسمی از آن کشور و شرکت در بیست و سومین مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ صبح امروز چهارشنبه پکن را به مقصد روسیه ترک کرد.
کد مطلب: 108868
برچسب ها: برجام
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *