کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک منبع آگاه در گفتگو با "مردم سالاری آنلاین" اعلام کرد:

دلیل اصلی استعفای وزیر آموزش و پرورش

17 خرداد 1398 ساعت 19:47

یک منبع آگاه در گفتگو با مردم سالاری آنلاین دلیل استعفای بطحایی از وزارت آموزش و پرورش را ناتوانی دولت در تامین بودجه موردنیاز برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان و پرداخت معوقات فرهنگیان اعلام کرد.


یک منبع آگاه در گفتگو با مردم سالاری آنلاین دلیل استعفای بطحایی از وزارت آموزش و پرورش را ناتوانی دولت در تامین بودجه موردنیاز برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان و پرداخت معوقات فرهنگیان اعلام کرد.
 
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از این منبع آگاه، وزیر آموزش و پرورش طی ماههای اخیر پیگیر پرداخت معوقات فرهنگیان و اجرای طرح رتبه بندی معلمان بود. بطحایی روز دوازدهم اردیبهشت ماه در آیین نکوداشت مقام معلم گفته بود: "پیش نویس طرح رتبه بندی معلمان که سال گذشته آماده و به دولت ارسال شده و در دست بررسی در کمیسیون‌های تخصصی است، به زودی برای تصویب به صحن مجلس شورای اسلامی ارایه می‌شود. در این طرح نظام پرداخت‌ها براساس شایستگی افراد، سابقه، مدرک تحصیلی و فعالیت معلمان تغییر می‌کند."
 
این منبع آگاه ادامه داد: از سوی دیگر تامین بودجه موردنیاز برای پرداخت معوقات فرهنگیان که از سال گذشته تاکنون در پیچ و خم های اداری مانده و موجب افزایش اعتراضات فرهنگیان شده است. با توجه به نیاز به بودجه بالا برای پرداخت معوقات فرهنگیان و همچنین اجرای طرح رتبه بندی معلمان و مخالفت با درخواست وزیر آموزش و پرورش برای تخصیص بودجه برای این دو برنامه، بطحایی که بدون تخصیص بودجه، توان عمل به وعده های خود را نداشت، استعفای خود را اعلام کرد.
 
پیش از این دولت اعلام کرده بود استعفای وزیر آموزش و پرورش به دلیل تمایل وی برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی صورت گرفته که این امر با تعجب اغلب صاحبنظران مواجه شده بود. با این وجود، هم در متن استعفای بطحایی و هم پاسخ روحانی به او که عصر امروز (جمعه) منتشر شده، بر روی موضوع استعفا به دلیل کاندیداتوری در انتخابات مجلس تاکید شده است.
 


کد مطلب: 108972

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/108972/دلیل-اصلی-استعفای-وزیر-آموزش-پرورش

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir