۰
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۶

افزایش ۲۰ درصدتسهیلات بانکی در حوزه مسکن

افزایش ۲۰ درصدتسهیلات بانکی در حوزه مسکن
 
 
 
رییس کل بانک مرکزی گفت: تلاش داریم سهم تسهیلات مسکن از تسهیلات بانکی را از ۱۳.۵ درصد به ۲۰ درصد افزایش دهیم.
 
به گزارش مردم سالاری آنلاین  به نقل از مهر، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح ملی مسکن، عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی گفت: مسکن یکی از موضوعات مهم است که برای بانک مرکزی اهمیت ویژه ای دارد. با برنامه هایی که در دولت داریم، شاهد رونق مسکن در سال ۹۸ خواهیم بود.
وی اظهار داشت: سال گذشته اعتبارات بانکی برای بخش مسکن صددرصد افزایش یافت و از حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۶ به ۱۰۳ هزار میلیارد تومان در سال ۹۷ رسید. سال گذشته ۱۳.۵ درصد اعتبارات بانک مرکزی در بخش مسکن هزینه شد، امسال نیز برنامه ریزی داریم تا این درصد را افزایش دهیم.
همتی تصریح کرد: قیمت مسکن تحت تأثیر قیمت سایر کالاها افزایش یافته است، نباید به اشتباه بیفتیم که افزایش قیمت مسکن به خاطر افزایش تقاضا و کاهش عرضه است. علت افزایش قیمت ها، تمایل مردم به خرید مسکن و حفظ ارزش دارایی های خود بوده است.
رییس کل بانک مرکزی گفت: امیدواریم با اجرای طرح ملی مسکن شاهد کنترل قیمت ها باشیم.
وی با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار در مورد افزایش وام ساخت گفت: وام ساخت تبدیل به وام خرید شده است تا قدرت خرید مسکن افزایش یابد.
همتی افزود: بانک مسکن به تنهایی نمی تواند این پروژه را حمایت کند و کل سیستم بانکی باید از این پروژه حمایت نمایند. پیش از این وام مسکن برای زوجین ۱۰۰ میلیون تومان بود که در حال حاضر به ۱۶۰ میلیون تومان افزایش یافته است و تلاش داریم سهم تسهیلات مسکن از تسهیلات بانکی را از ۱۳.۵ درصد به ۲۰ درصد افزایش دهیم.
کد مطلب: 109100
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *