۰
سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۶

۴ ایراد به آیین‌نامه برگزاری انتخابات شورایاری

عضو کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران چهار ایراد وارده به آیین‌نامه اجرایی انتخابات شورایاری را قرائت کرد.
عضو کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران چهار ایراد وارده به آیین‌نامه اجرایی انتخابات شورایاری را قرائت کرد.
به گزارش ایسنا، علی اعطا صبح امروز در جریان بررسی کلیات آئین‌نامه اجرایی انتخابات شورایاری‌ها با اشاره به آئین‌نامه گفت: به نظر می‌رسد اگر نکاتی در آئین‌نامه اصلاح شود، کار به صورت دقیق‌تر پیش می‌رود.
وی با بیان اینکه در این آئین‌نامه آمده است که اهم فعالیت‌ها زیر نظر معتمدین منطقه انجام می‌گیرد اما ساز و کار آن مشخص نیست. گفت: همچنین در این آئین نامه قید شده که اعضا نباید با کاندیدای شورایاری نسبت فامیلی داشته باشند در غیر این صورت رد صلاحیت می‌شوند. این آئین نامه قابل تفسیر است و برای حل این ابهام باید وضعیت فامیلی درجه بندی شود.
به گفته اعطا، در آئین نامه عنوان شده که می‌بایست هیأت اجرایی برگزاری انتخابات متشکل از دو هیأت منطقه‌ای و مرکزی تشکیل شود، که ساز و کار این هیأت اجرایی نیز مشخص نیست و معلوم نیست که با چه تعداد اعضا باید تشکیل شود. آیا این که عضو هیأت اجرایی می‌توانند همزمان در چند سمت باشد درست است؟
اعطا افزود: در رابطه با داوطلبانی که صلاحیت آنها تأیید نشده یا رد صلاحیت شدند نیز پیش بینی صورت نگرفته که باید این مساله حل شود.
به گزارش ایسنا، در ادامه با رأی اکثریت آرا کلیات آئین نامه اجرایی برگزاری انتخابات شورایاری‌ها به تصویب رسید و محسن هاشمی به شوخی گفت: اینجا معلوم شد که واقعاً ما ۲۱ نفر هستیم.
کد مطلب: 109228
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *