کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روشهای خانگی درمان شوره سر

24 خرداد 1398 ساعت 16:08

شوره و خارش پوست سر می‌تواند از نگاه بسیاری وضعیتی شرم‌آور و ناراحت‌کننده باشد. می‌توان به جای استفاده از شامپوهای ضدشوره شیمیایی از درمان‌های موثر خانگی برای مقابله با این مشکل بهره برد.


شوره و خارش پوست سر می‌تواند از نگاه بسیاری وضعیتی شرم‌آور و ناراحت‌کننده باشد. می‌توان به جای استفاده از شامپوهای ضدشوره شیمیایی از درمان‌های موثر خانگی برای مقابله با این مشکل بهره برد.
به گزارش ایسنا، شوره و خارش پوست سر علاوه بر این که ظاهری نامناسب داشته و آزار دهنده است، حتی ممکن است به ریزش مو نیز منجر شود.
دلایل مختلفی از جمله شوره، خشکی پوست سر، کیست‌های چربی بیش از حد فعال، اضطراب، بهداشت نامناسب و ضعیف موها، عفونت‌های قارچی و ویروسی یا حتی رژیم غذایی نامناسب منجر به خارش پوست سر می‌شود. 
برای از بین بردن خارش پوست سر و شوره می‌توانید از شامپوهای شیمیایی نیز استفاده کنید اما این شامپوها عوارض خاص خود را داشته و مواد شیمیایی بسیاری را به پوست سرتان وارد می‌کند. هم‌چنین ممکن است با قطع مصرف آن‌ها، مشکلتان سر جای خود بازگردد.
روش‌های خانگی بسیاری برای رهایی از شر شوره و خارش پوست سر وجود دارد که در این مطلب به نقل از سایت "ریواردمی" چند مورد از آن‌ها آورده شده است:
۱) ماساژ روغن: برای کاهش خشکی پوست سر خود، آن را با روغن ماساژ دهید. برای ماساژ روغن پوست سر خود، می‌توانید از روغن‌های مختلفی هم‌چون روغن نارگیل، روغن درخت چای، روغن کنجد یا روغن جوجوبا استفاده کنید. با بهره‌گیری از این درمان پس از چند هفته خشکی و خارش پوست سرتان درمان می‌شود.
۲) آب‌لیمو: با آب‌لیمو به مقابله با شوره سر خود بپردازید. آب‌لیمو دارای خواص  ضدعفونی بسیار زیادی است و برای مقابله با شوره سر بسیار مفید است. می‌توانید برای بهره بردن از مزایای آب‌لیمو آن را روی تمام کف سر خود بمالید یا آن را با شیر لخته شده مخلوط کرده و روی پوست سر خود قرار دهید.
۳) جوش شیرین: پوست سر خود را با جوش شیرین لایه‌برداری کنید. جوش شیرین می‌تواند با لایه‌برداری به تسکین خارش پوست سر و کاهش شوره‌ها کمک کند. برای بهره بردن از این درمان کمی از خمیر حاصل از ترکیب جوش شیرین و آب را روی پوست سر خود قرار دهید.
۴) سرکه سیب: سرکه سیب به دلیل ماهیت اسیدی خود، یک راه حل عالی برای مقابله با قارچ و ویروسی است که باعث ایجاد خارش پوست سر می‌شود. هم‌چنین با تنظیم سطوح pH سر، خارش آن را کاهش می‌دهد. مقدار برابری از سرکه سیب و آب را با یکدیگر مخلوط کرده و پیش از شست‌وشوی سر روی پوست سرتان اسپری کنید.
۵) آلوئه‌ورا: خواص مرطوب‌کننده شدید ژل آلوئه‌ورا، آن را به درمانی عالی برای رهایی از خشکی و خارش تبدیل کرده است. برای رطوبت‌رسانی عمیق به پوست سرتان، کمی ژل آلوئه‌ورا را پیش از شست‌وشو موها روی پوست سر خود قرار دهید.
۶) موز و آووکادو: از موز و آووکادو می‌توان به عنوان دو نرم‌کننده عالی برای موها استفاده کرد. موز علاوه بر نرم‌کنندگی موها، خارش پوست سر را نیز تسکین می‌دهد. دو موز و یک آووکادو را به خوبی له کرده و با یک‌دیگر مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست سر خود قرار دهید تا خشکی و خارش آن را برطرف کنید.
این درمان‌های طبیعی خانگی علاوه بر درمان شوره و خارش پوست سر، موهای شما را نرم و پرپشت می‌کند.
 


کد مطلب: 109415

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/109415/روشهای-خانگی-درمان-شوره-سر

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir