; ?>; ?> حساب وزارت بهداشت توقیف شد - مردم سالاری آنلاين
۰
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۸

حساب وزارت بهداشت توقیف شد

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران گفت: با دستور دادگاه، حساب وزارت بهداشت برای پرداخت دیه ۷۱ خواهان پرونده بیماران هموفیلی توقیف شد.
احمد قویدل در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: با توجه به محکومیتهای مالی وزارت بهداشت در رابطه با موضوع آلوده بودن فرآورده های خونی در دهه های ۶۰ و ۷۰ از آنجا که این وزارتخانه اقدام لازم را در مهلت مقرر به انجام نرسانده و از پرداخت دیه و دیگر خسارات وارده به بیماران استنکاف کرده بود شعبه یک مجتمع قضایی شعبع شهید بهشتی اقدام به توقیف حساب وزارت بهداشت کرد.

وی افزود: موارد توقیف نیز به بانک عامل ابلاغ شده است.

قویدل ادامه داد: این محکومیتهای مالی که هم شامل وزارت بهداشت و هم شامل سازمان انتقال خون ایران بوده است پس از پایان مهلت ۱۸ ماهه ابلاغ شده بود و سازمان انتقال خون ایران در موعد مقرر سهم خود را از این محکومیتها در موعد مقرر پرداخت کرده که انعکاسی از قانونگرایی مدیریت این سازمان است. به نظر می رسد با این اقدام قاطع رئیس دادگاه بزودی سهم وزارت بهداشت نیز از این محکومیتهای مالی به بیماران پرداخت شود.

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران در رابطه با تعداد احکام صادر شده توسط دادگاه گفت:‌ در شعبه یک دادگاه تا کنون ۸۱۸ رای بدوی توسط قاضی امرایی فر به نفع بیماران صادر شده است.

قویدل گفت: قاضی امرایی فر هم خسارت معنوی و هم خسارت مادی را برای خواهان ها پیش بینی کرده است. شعبه دوازدهم دادگاه تجدید نظر تا کنون بالغ بر ۴۵۰ رای از آرای صادره را با حذف خسارت معنوی تایید کرده است. البته بالغ بر ۷۰۰ پرونده هنوز مفتوح است.

وی تاکید کرد: متاسفانه با پایان ماموریت قاضی ویژه پرونده بیش از یک سال است که عملا روند رسیدگی به پرونده ها متوقف مانده است.

قویدل در پایان گفت: در رابطه با این اطاله دادرسی اخیرا ملاقاتی به همراه وکیل بیماران با رئیس مجتمع داشته و گزارش اجمالی از روند رسیدگی ها و موانع موجود توسط وکیل بیماران به صورت کتبی ارایه شده است که امیدواریم نتیجه بخش باشد.
کد مطلب: 10961
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *