۰
سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۶

اندازه گیری مبلمان برای تهیه کاور

برای خرید کاور مبل قبل از هر چیز باید مطمئن شوید که کاور مورد نظر اندازه مبل و کاناپه و صندلی‌های شما است. با استفاده از یک متر و اندازه‌گیری ساده به راحتی می‌توانید کاور مناسب مبلمان خود را پیدا کنید که دقیقا اندازه کاناپه و مبل‌ها باشد و ظاهری زیبا به اتاق نشیمن بدهد. اندازه‌گیری مبل‌ها، کاناپه و صندلی‌ها ممکن است کمی مشکل به نظر برسد اما با دانستن ترفندهای زیر به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.
اندازه گیری مبلمان برای تهیه کاور
روش صحیح اندازه‌گیری مبلمان برای تهیه کاور مبل
 برای خرید کاور مبل قبل از هر چیز باید مطمئن شوید که کاور مورد نظر اندازه مبل و کاناپه و صندلی‌های شما است. با استفاده از یک متر و اندازه‌گیری ساده به راحتی می‌توانید کاور مناسب مبلمان خود را پیدا کنید که دقیقا اندازه کاناپه و مبل‌ها باشد و ظاهری زیبا به اتاق نشیمن بدهد. اندازه‌گیری مبل‌ها، کاناپه  و صندلی‌ها ممکن است کمی مشکل به نظر برسد اما با دانستن ترفندهای زیر به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.
 
شیوه اندازه‌گیری مبل راحتی برای تهیه کاور مبل
وسایل مورد نیاز: متر
نحوه اندازه‌گیری:
  1. برای شروع عرض یکی از دسته‌ها را به صورت مورب اندازه‌گیری کنید.
    از جلوی مبل شروع کرده و متر را رو به سمت عقب مبل حرکت داده و عمق مبل را اندازه بگیرید.
    ارتفاع پشتی مبل، از بالا به پایین
    عرض محل نشیمنگاه مبل را از لبه داخلی یک دسته یا دسته دیگر اندازه بزنید.
    عمق محل نشیمنگاه
    ارتفاع پشتی صندلی را با طول فلپ پشتی مبل مقایسه کنید.
    عمق نشمینگاه مبل با ارتفاع نشمینگاه از زمین را مقایسه کنید.
    همیشه کاور مبل راحتی را انتخاب کنید که قسمت پشتی صندلی آن نسبت به ارتفاع مد نظر شما بیشتر باشد و لبه‌های آن از پشت مبل آویز باشد. همین مورد درباره ارتفاع دسته‌های صندلی و فاصله نشیمنگاه نیز صدق می‌کند. بدین ترتیب کاور محافط همیشه ثابت می‌ماند.
    پارچه اضافه را بین دسته‌های مبل و کوسن‌ها جای دهیدو کاور را در اندازه مورد نظر خود روی مبل تنظیم کنید.
 
اندازه‌گیری صندلی برای تهیه کاور محافظ
  1. اندازه‌گیری قطر صندلی به صورت مورب
    اندازه‌گیری عمق دسته صندلی از سمت جلو به عقب
    ارتفاع پشتی صندلی، از بالا به پایین
    اندازه‌گیری نشیمنگاه از لبه داخلی یک دسته تا لبه داخلی دسته دیگر
    عمق نشیمنگاه از پشت صندلی به جلو
    مقایسه اندازه ارتفاع پشتی صندلی با ارتفاع پشتی کاور به اضافه مقداری که می‌خواهید کاور آویز شود و همینطور دیگر مراحل نیز مشابه اندازه‌گیری‌ کاور مبل راحتی انجام می‌شود.
 
نحوه اندازه‌گیری کاناپه
پیش از تهیه کاور برای کاناپ نیز باید از اندازه کاور محافظ خریداری شده مطمئن شوید. برای این منظور می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:
  1. عرض: عریض‌ترین قسمت کاناپه را از سمت چپ به راست اندازه بگیرید. برای این منظور باید یا لبه پایه‌ها یا لبه دسته‌های کاناپه را در نظر گرفت. در این مورد هر یک که عریض‌تر بود مد نظر است.
    عمق: عمیق‌ترین قسمت کاناپه را اندازه بگیرید. این قسمت باید منطبق با عرض‌ترین قسمت کاناپه باشد و اندازه‌گیری باید از جلو به سمت عقب کاناپه باشد.
    ارتفاع: از زمین تا بالای کاناپه را برای به دست آوردن ارتفاع اندازه بگیرید.
    حتما دقت داشته باشید که اندازه‌های به دست آمده را رو به بالا گرد کنید.
نکته مهمی که در تهیه کاور مبل باید در نظر داشت این است که اکثر کاورهای محافظ باید از لبه مبل یا کاناپه به سمت زمین آویز باشد و بدین ترتیب اجازه گردش هوا در زیر آن وجود داشته باشد. بنابراین باید اندازه‌ها را رو به بالا گرد کرده و کاوری که انتخاب می‌کنید اندکی از اندازه‌های گرفته شده بزرگ‌تر باشد.
نحوه بستن کمربند D-ring
برخی کاور مبل‌ها دارای کمربندها یا تسمه‌های پنهانی هستند که به حفظ و ثابت ماندن کاور روی مبلمان کمک می‌کند. این کمربندها مانع از حرکت کاور محافظ شده و آن را همواره شیک و زیبا روی مبل و کاناپه نگه می‌دارد. برای اینکه ظاهر خانه و مبلمان همیشه مرتب و منظم باشد و با هر بار نشستن روی مبل، کاور آن تکان نخورد و جمع نشود، بهتر است از این کمربندها استفاده کرده و نحوه بستند آن‌ها را یاد بگیرید.
  1. تسمه کمربند را از میان هر دو حلقه موجود روی کمربند حلقه‌ای D رد کنید.
    تسمه را دوباره رو به پشت مبل برده و این ابار فقط از درون حلقه دوم رد کنید.
    حال کمربند/تسمه را تا جایی کا کاور مبل کاملا اندازه شود و به خوبی روی مبل بنشیند، سفت کنید.
 
معمولا در هنگام خرید کاور مبل باکیفیت، دفترچه یا برگ راهنمای کوچکی به شما داده می‌شود که در آن ابعاد دقیقا کاور مبل قید شده و در ضمن با استفاده از دستورالعمل‌های موجود در آن می‌توانید به راحتی کاور محافظ را روی مبل، کاناپه یا صندلی‌های خود بکشید. حتی در برخی دفترچه‌ها و برگه‌های راهنما نحوه اندازه‌گیری دقیق و صحیح مبلمان جهت تهیه کاور نیز آمده است.
 
ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها
این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.
در مجله ایرانگان از مطالب علمی، آموزشی و تحقیقاتی بهرمند شوید و در سایت نیازمندی‌های ایرانگان همواره می‌توانید متخصصان مورد نیاز خود را در مشاغل مختلف آموزشی، خدماتی، پزشکی و صنعتی بیابید.
 
 
کد مطلب: 109660
برچسب ها: ایرانگان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *